Tatil Dolandırıcılığına Dikkat! Rezervasyon Yaparken Bunlara Dikkat Edin!

Tatil Dolandırıcılığına Dikkat! Rezervasyon Yaparken Bunlara Dikkat Edin!
Tatil sezonu yaklaşırken dolandırıcılar da harekete geçti. Sahte internet siteleri ve ilanlar aracılığıyla rezervasyon dolandırıcılığı vakaları artıyor.

Tatil sezonu yaklaşırken erken rezervasyon yaptırmak isteyenler dikkatli olmalı! Sahte internet siteleri ve e-posta dolandırıcılığı ile karşılaşma riski yüksek.

Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON) Genel Başkanı Aziz Koçal bu konuda uyarılarda bulundu ve mağdur olmamak için dikkat edilmesi gerekenleri sıraladı:

Sahte linklere karşı dikkatli olun: E-posta veya SMS yoluyla gelen "Tatil fırsatı" başlıklı sahte linklere tıklamayın. Bu linkler dolandırıcıların tuzağı olabilir.

Tesisi araştırın: Rezervasyon yapmadan önce otelin veya tesislerin resmi internet sitesini ve sosyal medya hesaplarını inceleyin. Ayrıca, daha önce otelde konaklamış kişilerin yorumlarını okuyun.

Belgeleri kontrol edin: Turizm tesisinin belgeli olup olmadığı, otelin yıldız sayısı, kamu kurum ve kuruluşları nezdinde kayıtlı olup olmadığı ve varsa otel hakkında yapılan şikayetleri sorgulayın.

thumbs-b-c-ba142907b4d43ac0edb4e204cb336bdd.webp

Sözleşme imzalayın: Erken rezervasyonlarda mutlaka sözleşme yapın ve bir suretini talep edin. Sözleşmenin internet üzerinden yapılması halinde, kopyasını e-posta ile talep edebilirsiniz.

İletişim bilgilerini kontrol edin: Seyahat acentesi veya turizm tesisinin internet sitelerindeki adres, unvan ve iletişim bilgilerinin Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi üzerinden kontrol edilmesini önerin.

Ön bilgilendirme alın: Yüz yüze veya internet üzerinden yapılan rezervasyonlarda mutlaka ön bilgilendirme ve alınacak hizmetlere dair broşür alın.

Haklarınızı bilin: Sözleşmelerde taahhüt edilen hizmetlerden herhangi birinin eksik verilmesi durumunda tüketicinin indirim talep etme hakkı vardır.

thumbs-b2-ec61ebcf7cd1698ca7533bbef9d33748.webp

Fesih hakkınızı bilin: Tüketiciler, cezai şart ödemeden turun başlama tarihinden 30 gün önce sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir. Fesih bildiriminin mutlaka kalıcı veri ortamında yapılması gerekir.

Mağduriyeti belgeleyin: Mağdur olmanız durumunda, ayıplı hizmeti kayıt altına alın. Rezervasyonu iptal edecekse gerekçenizi açık olarak dilekçede belirtin. Dilekçeye kanıt olarak fotoğraf, yazışmalar, sözleşme örneği, ödemenin makbuzu ekleyin.

Haklarınızı arayın: Tüketiciler ayıplı hizmetle karşılaşması durumunda tüketici hakem heyetlerine, arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine başvuruda bulunabilir.

eavnx05waaaimdm.jpg