Satın alınan her mal süresi geçmemek şartıyla koşulsuz iade edilebilir mi?
Yayınlanma:
Yasal açıdan, satın aldığımız mallar ile ilgili olarak, uzaktan satış olarak adlandırılan internet veya telefon yoluyla gerçekleşen alışverişler ile kapıdan satışlarda ve mağazaların taksitli satışlarında tüketicilerin cayma hakları bulunmaktadır. Peki, satın alınan her mal süresi geçmemek şartıyla koşulsuz şartsız iade edilebilir mi?
Tüketicilerin doğru bildiği bir yanlışın tekrar altını çizmekte fayda var. Satın alınan her ürün iade süresi geçmemiş olması şartıyla iade edilebilir mi? Sorusunu yanıtlayalım.
Satın alınan her mal süresi geçmemek şartıyla koşulsuz şartsız iade edilebilir mi?
- Bazı ürünler, hijyenik veya sağlık nedenleriyle iade edilemeyebilir. Örneğin, kişisel bakım ürünleri veya iç çamaşırları genellikle iade edilemez.
- Birçok satıcı, ürünü iade etmek için belirli bir süre sınırlaması koyar. Bu süre genellikle satın alma tarihinden itibaren 14 ila 30 gün arasında değişebilir.
- Yasal olarak ise tüketiciler, uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla gibi) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
- İade edilen ürünün orijinal durumda ve ambalajında olması gerekebilir. Ambalajı açılan veya kullanılan ürünler bazen iade edilemez.
- Mağazadan bir ürün satın alınan ve hiç kullanılmadan iade edilmek istenen ürünlerde eğer ki satıcı iade edilmesine rıza göstermiyorsa, “satış yerinden peşin olarak alınan” ürünler iade edilemez!
- Buradaki amaç gözle görülerek, seçilip beğenilerek alınan ürünlerin keyfi iadelerini sınırsız tutmayarak satıcıların ticari işleme olan güvenlerini sarsmamak ve ticari hacimlerindeki yersiz dalgalanmaların önüne geçmektir.
- Çoğu satıcının mağaza satışlarında bu imkanı müşterilerine rızayla tanıdıklarını bilmekte fayda var.