Ünlü havayolu şirketi iflasın eşiğinde: Uçuşlar durduruldu!

Ünlü havayolu şirketi iflasın eşiğinde: Uçuşlar durduruldu!
Havacılık sektöründe önemli bir adım atan ve hem yolcu hem de kargo taşımacılığı yapan ünlü havayolu şirketinin iflas riskiyle karşı karşıya kaldığı ortaya çıktı.

Belçika merkezli havayolu şirketi Air Belgium (KF) yolcu uçuşlarını durdurduktan sonra gelirlerinde %40'lık bir düşüş yaşadı.

Şirket, yıllık 22 milyon avroluk bir zarar ve 69 milyon avroluk negatif öz sermaye ile mücadele içerisinde. Şirketin bu durumun içinden çıkması için en az 18 milyon avroluk ek finansmana ihtiyaç olduğu sektör temsilcileri tarafından belirtiliyor.

nlu-havayolu-lirketi.jpg

ZARAR ÜSTÜNE ZARAR ETTİ

Şu anda bir yatırımcı ilgilense de, şirketin faaliyetlerine devam edebilmesi için hükümetten ek destek alması gerekiyor ve bu pek mümkün görünmüyor. Şirketin ana hissedarı olan Valon Bölgesi, daha önce önemli bir yatırım yapmıştı ancak ek yardımlar konusunda umut düşük.

2022 yılında Brüksel Havalimanı'nda (BRU) tarifeli ve charter uçuşlarıyla hizmet veren havayolu, personel maaşları ve yakıt giderlerindeki artışları gerekçe göstererek 44,6 milyon avro (49 milyon ABD Doları) zarar açıklamıştı. Haziran 2023 itibarıyla ise şirketin toplam zararı yaklaşık 92 milyon avro (100 milyon ABD Doları) olmuştu.

iflas.jpg

EKİM 2023 YILINDA UÇUŞLARINI DURDURMUŞTU

Ekim 2023 itibarıyla yolcu uçuşlarını sonlandıran havayolu, odak noktasını charter ve kargo operasyonlarına kaydırmıştı. Fakat mali istikrarı sağlamak için daha fazla kaynağa ihtiyaç vardı. Geçtiğimiz yıl beşinci yıl dönümünü kutlayan havayolu, Aralık ayında hissedarlarından 7 milyon avro kredi almış ama işin içinden çıkabilmesi için şirkete bu miktar yeterli olmamıştı.

Ekonomim'de yer alan habere göre: yeni bir yatırımcı maksimum 14,4 milyon avro yatırım yapmayı ve %49 hisse satın almayı teklif etmişti. Yapılan bu teklifin kabul edilebilmesi için yeni bir strateji geliştirilmesi ve ilgili makamların onayı gerekiyordu.

Air Belgium, Guadeloupe, Martinique, Punta Cana ve Curaçao gibi Karayipler'e olan kârsız rotaları bırakmıştı. Yönetim, 2023'ün üçüncü çeyreğine kadar şirketin kârlılığa döneceğine inanıyordu ve Amerika Birleşik Devletleri ile Asya'ya yeni uçuşlar başlatmayı planlıyordu. Yapılan rota planlamasındaki tutarsızlıklar ve tarifeli yolcu uçuşlarının sık sık iptal edilmesi, 2024 yılında zayıf performansa ve düşük doluluk oranlarına neden oldu.

Kaynak:Ekonomim / L-Posta