Herkesin başına gelebilir: Fizyoterapiste kâbus yaşattılar!

Herkesin başına gelebilir: Fizyoterapiste kâbus yaşattılar!
Bahçelievler Devlet Hastanesi’nde Fizyoterapist olarak görev yapan Nilay Kırık, uyuduğu esnada hayatının şokunu yaşadı. Kırık’ın internetinin kapalı olduğu 03.00-06.00 arası adına 300 bin TL kredi çekilerek başka bir kişiye aktarıldı. Dolandırıcılar, Kırık’ın maaş hesabına KMH tanımladı ve hesaba gelen paradan 141 bin lirası da başka bir kişinin hesabına aktarıldı.

Nilay ABDAL/Halktv.com.tr

Şoke eden olay geçen 11 Eylül gecesi yaşandı. Fizyoterapist Nilay Kırık’ın verdiği bilgilere, anılan gece cep telefonun internetini kapatarak uyudu. Kırık, sabah uyandığında cep telefonuna bankadan peş peşe gelen mesajlarla şoke oldu.

Dolandırıcılık şebekesi Kırık’ın mobil bankacılık hesabına erişti. İlk olarak Kırık adına 300 bin TL kredi çekildi. Tüketici kredisi olarak çekilen kredi Abdülkerim Sepkiktay isimli kişiye aktarıldı. Şebeke, anılan parayı aktardıktan sonra ikinci bir işlem daha yaptı.

Bu kez, Kırık’ın maaş hesabına 150 bin TL tanımlandı. Bir başka ifade ile Kırık 150 bin TL borçlandırıldı. Hesaba tanımlanan bu para da Emre Bağış isimli bir kişiye aktarıldı.

whatsapp-image-2024-09-17-at-18-52-12-002.jpegFizyoterapist Nilay Kırık: Mobil bankacılık şifremi asla kimseye vermedim!

PARALAR ÇEKİLDİĞİNDE ONAY MESAJI GELMEDİ
Kırık, hesabından 450 bin liraya yakın para çekilmesine karşın kendisine herhangi bir mail, mesaj, arama veya onay kodu gelmediğini belirterek "Sabah 09.00’da işte olduğum sırada artarda Ziraat Bankası’ndan 6 adet mesaj geldi. ‘Kredi kartı limitiniz yetmediği için işlem gerçekleştiremiyoruz’ diye. Hemen mobil bankacılığıma girip hesapları kontrol ettiğimde kredi kartımda herhangi bir işlem göremedim. İşlem limiti dolduğu için kredi kartımdan çekim yapamamışlar. Bunu sonradan anladım. Daha sonra aklıma kredi mağduriyetleri geldi” ifadelerini kullandı.

22ff649a-e7a7-4526-a4f4-076798e3b851.jpg
Bankadan, kredi kartı limitinin yetersiz olduğuna ilişkin mesaj geldi

ADIMA KREDİ ÇEKİLDİĞİNİ GÖRDÜM
Kırık, yaşadıklarını devamında “Daha sonra mobil bankacılığıma girip kredi bölümüne baktığımda adıma kredi çekilip bunun hemen havale yapıldığını gördüm. Direk bankayı arayıp mobil bankacılığımı kapattırıp tüm kartlarımı iptal ettim. Ayrıca kullandığım diğer iki bankanın mobil bankacılığını kontrol ettim” dedi.

BANKA ÇALIŞANINDAN TUHAF YANIT
Kırık, olaydan sonra aradığı banka çalışanı ile yaptığı görüşmeyi ise “Olayı öğrenir öğrenmez Ziraat Bankası genel müdürlüğüne mail attım. Ertesi gün arayan yetkiliye olayları anlattığımda benimle dalga geçip gülerek ‘siz mobil bankacılık şifresini birine vermişsinizdir. Başka türlü mümkün değil’ dedi” ifadelerini kullandı.

whatsapp-image-2024-09-17-at-19-39-20.jpeg
Nilay Kırık'ın hesabından çekilen paralar, farklı iki kişiye aktarıldı.

ŞİFREYİ KİMSE İLE PAYLAŞMADIM
“Kesinlikle ve kesinlikle mobil bankacılık şifremi kimseyle paylaşmadım” diyen Nilay Kırık Suç duyurusu ve araştırmalar bittikten sonra maddi ve manevi tazminat davası açacağımı ve yıllar sürse bile sonuna kadar hakkımı savunacağım” diye konuştu.

HESAPLAR GECE YARISI BOŞALTILIYOR

Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, son zamanlarda bankaların güvenlik açıkları nedeni ile çok sayıda tüketicinin mağdur edildiğine işaret ederek “Üstelik bu dolandırıcılık işlemleri geceyarısını geçen saatlerde insanların uykuda olduğu zaman diliminde gerçekleştiriliyor. Sabah saatlerinde durumu fark eden mağdurların bankaya başvurması üzerine muhatap olunan banka personeli durumun inceleneceğini bildirmekte, ancak bir süre sonra da dolandırılan kişi borçlu çıkarılıyor. Hatta icra takibiyle karşı karşıya kalıyor” dedi.

SUÇ DUYURUSUNDA BULUNULMALI

Ağaoğlu açıklamasınında devamımda Yargıtay içtihatlarını hatırlatarak “finans kuruluşları hesap sahiplerinin finansal bilgilerini en üst düzeyde güvence altına almak zorundadırlar. Böyle bir durumda mağdur olanların ilk olarak bankaya itiraz etmeleri paralelinde cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunması ve faillerin tespiti ile cezalandırılmasını talep etmeleri şarttır. Buna rağmen kişilerin zararlarını tazmin etmeyen bankalara karşı tüketicilerin adliyelerdeki arabuluculuk müesseselerine başvurmaları, sorun çözülmediği takdirde tüketici mahkemesinde ‘Tedbir Talepli’ dava açarak yargılama süreci boyunca mal varlığının haczedilmesinin önlenmesini istemeleri gerekir” ifadelerini kullandı.

Kaynak:halktv.com.tr