Süper Lig'de sponsorluk krizi: Digitürk'e dava
Süper Lig ekiplerinden Yeni Malatyaspor, 2021-2022 sezonunda isim sponsorluğu için Öznur Kablo ile anlaşmıştı. Kulübün unvanı Öznur Kablo Yeni Malatyaspor olmuştu.
Öznur Kablo, Beinsports Türkiye kanalının sahibi Digiturk‘e dava açtı.
Öznur Kablo, Beinsports Türkiye‘nin resmi sitesinde kulübün unvanının eksik yazıldığı, maç anlatımları esnasında görevli spikerlerin aynı şekilde kulübün unvanını eksik telaffuz ettikleri, Öznur Kablo’nun isim hakkını haiz olduğu futbol kulübünün tam adıyla kullanılmaması sebebiyle şirketin zarar gördüğü iddiasıyla asliye ticaret mahkemesinde dava açtı. Öznur Kablo, yargılama süresince zararlarının daha fazla artmasına engel olunabilmesi için davalı şirketin maç anlatımlarında davacı şirketin isim hakkına riayet etmesi konusunda tedbir kararı verilerek davalı şirkete müzekkere yazılmasını talep etti.
İstanbul 19. Asliye Ticaret Mahkemesi, dava konusu uyuşmazlığın, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu hükümleri kapsamında marka hakkından kaynaklanan tazminat istemine ilişkin olduğunu tespit etmiş ve görevli mahkemenin Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi olduğunu belirterek görevsizlik kararı vermiş (2021/658 E. 2021/889 K.).
UYAP sitesinde yayınlanan karar için tıklayın!
"Sponsorluk hakkına sadık kalınmalı"
Öznur Kablo’nun avukatı Ercihan Eser halktv.com.tr’den Onur Durmuş’a konuştu.
"Maç anlatımında isim hakkımız olmasına rağmen Digitürk bizim kurumumuzun adını kullanmamakta ısrar ediyor. Digitürk’ün internet sitesinde de benzer sorunlar vardı. Biz sürecin başından beri gördüğümüz eksiklikleri söyledik ve Digitürk yetkilileri internet sitesinde düzeltmeler yaptı. Canlı yayınlarda ise bizim uyarılarımız ciddiye alınmadı. Biz de dava sürecine girdik ve tazminat davası açtık. Bizim isteğimiz sponsorluk hakkına sadık kalınması."
"Spora destek veren kurumlar çekimser davranacak"
"Şu anda davanın en başındayız. Biz daha önce TFF’ye başvuruda bulunduk ve yetkililer bize Digitürk’ü uyardıklarını söylediler ama talebimize sessiz kaldılar. Biz Öznur Kablo olarak birçok spor dalında sponsorluk yaptık. Futbolda yaşadığımız sorunları diğer dallarda yaşamadık. Digitürk’ün yaptığı bu tutum spora destek veren kurumların çekimser kalmasına neden olacaktır. Sektörü canlandırmak isteyen kişi ve kurumlar Digitürk’ün bu tutumundan sonra geri adım atabilirler. Bu dava emsal karar olacak ve sponsorlar açısından ve sektörün gelişmesi açısından son derece önemli olacak."
"Digitürk sporseverlerin en çok takip etttiği yayın organı ve diğer spor siteleri de Digitürk’ün yayınlarından bilgi akışı sağladıkları için o kurumların da ismimizi kullanmamasına sebep oluyorlar."