halktv.com.tr haberi Meclis'te: Rüşvet taahhüdü için araştırma komisyonu çağrısı

halktv.com.tr haberi Meclis'te: Rüşvet taahhüdü için araştırma komisyonu çağrısı
CHP'li Yavuzyılmaz, halktv.com.tr'nin gündeme getirdiği eski TÜRGEV Başkanı Ahmet Ergün'ün, eski TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'a verdiği rüşvet taahhüdünün belgelerine ilişkin "Yolsuzluk dosyasını, belgeleriyle açıyorum" diyerek anlattı.

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, Meclis'te düzenlediği basın toplantısında değerlendirmelerde bulundu. Yavuzyılmaz'ın gündeminde halktv.com.tr muhabiri Seyhan Avşar'ın gündeme getirdiği rüşvet belgeleri vardı. Avşar'ın haberiyle eski TÜRGEV Başkanı Ahmet Ergün'ün, eski TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'a 5 milyon dolarlık taahhütname imzaladığı ortaya çıkmıştı. Karaman, belgeleri yalanlayarak Ergün'den para almadığını söylemişti.

'Şirketin benzer iş yeterliliği de yok'

Yavuzyılmaz'ın açıklamaları şöyle:

"Tüm AK Parti hükümetleri dönemini kapsayan bir yolsuzluk dosyasını, belgeleriyle açıyorum. Devlet Demiryolları ve Teftiş Kurulu Başkanlığı raporlarına göre, Ankara-İstanbul Demiryolu hattı 2. etap rehabilitasyon işi ihalesi…

Yıl 2006... İhalenin tutarı 610 milyon dolar. İhaleyi alan şirketler Cengiz ve IC İçtaş ve iki Çinli şirket.

Dönemin Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, altyapı işinin resmi taşeronu ise Belen İnşaat. Belen İnşaat'ın 2007 yılındaki sermayesi sadece 5 bin lira, buna rağmen 610 milyon dolarlık işin altyapı kısmının resmî taşeronu oluyor, sihirli bir durum. Aynı zamanda Belen İnşaat'ın benzer iş deneyimi de yok.

Buna rağmen resmi taşeron olarak onaylanıyor. Genel Müdür kim? Yine Süleyman Karaman! 730 günde bitirilmesi gereken iş bitirilemiyor. 1922 gün daha ilave süre veriliyor.

'200 milyon dolarlık bir vurguna imza atılıyor'

İşin süresi 2 yıldan 7 yıla çıkarılıyor. Ayrıca, işin tamamlanması şartıyla Bakanlar Kurulu tarafından 244 milyon dolar ek ödenek veriliyor. Devlet Demiryolları şirkete toplam 847 milyon dolar para ödüyor. Ancak iş yine tamamlanamıyor. Şirketler bir kurnazlıkla işi tamamlanmış göstermek için parasını aldıkları projenin 200 milyon dolarlık kısmını işin kapsamından çıkarıyor ve yeniden ihale ediyor. İşin kapsamından 200 milyon dolarlık iş kısmını çıkarıyor ve böylelikle 200 milyon dolarlık aslında parasını aldıkları, yapmayıp proje kapsamı dışına çıkardıkları tutarla ilgili devasa bir yolsuzluğa imza atılmış oluyor.

Karaman'a sorular

Dönemin Genel Müdürü Süleyman Karaman! Bu işin maliyeti ve süresi neden sürekli artıyor? Çünkü bu şirketler projenin içindeki T26 tünelinin 1020 metresini hatalı deldi ve bu nedenle de bir baypas hattı yapılmak zorunda kalınıyor. Bunun için de devasa tutarda bir harcama yapılıyor. T26 Tüneli yapılırken imalat hatası yüzünden tünelin tepesinde göçükler oluyor ve AK Parti dünyada bir ilki başarıyor, üstü açık demir yolu tüneli yapıyor ve tünel bitmiyor, yeni bir ihale yapılıyor.

İhaleyi, T26 Tüneli'nin tamamlanması işini 1.020 metreyi hatalı yapan şirketlere pazarlık usulüyle, adrese teslim şekilde yine veriliyor. Yani Cengiz, IC İçtaş ve bu kez de Belen İnşaat bu projeyi alıyor, tutarı 219 milyon dolar.

'Kriminal büro: Muhtemelen Belen'e ait'

Bu 219 milyon doların yüzde 15'inin nasıl 'komisyon' adı altında transfer edildiğiyle ilgili basında yer alan haberlere gelelim. Bakın, bu elimde gördüğünüz taahhütname Belen İnşaat'ın ortağının, Belen İnşaat'a verdiği 'Ortağı olduğum Belen İnşaat Taahhüt Ticaret Turizm Anonim Şirketi, Ankara-İstanbul Arası Hızlı Tren Projesi kapsamında Cengiz, İçtaş, Belen adi ortaklığı çerçevesinde ihale komisyonu olarak Sayın Süleyman Karaman'a ödenmesi gereken ve şahsıma düşen payın 5 milyon dolarını ödemeyi taahhüt ettiğini söylediği evrak. Peki, bu evrak sahte mi? Evrakın sahipleri bunu kriminal büroya göndermiş ve kriminal büro detaylı bir tetkik yapıyor ve diyor ki: Çok kuvvetle muhtemel bu imza Belen İnşaatın ortağına aittir.

'Karaman 'araştırma komisyonu kurulsun' desin'

Bu rakam Belen İnşaatın bir ortağının ödemeyi taahhüt ettiği rakam. Diğer ortağı -2 ortaklı- 5 milyon dolar da muhtemelen oradan 10 milyon dolar; 2 şirket daha var 10'ar milyon dolar daha oradan, toplam 30 milyon dolarlık bir havuz, komisyon havuzu oluşmuş olma ihtimali belgelerle görünüyor.

Şimdi Sayın Süleyman Karaman'ın buraya gelip buradaki araştırma komisyonu teklifimize 'Ben kendime güveniyorum, güvendiğim için de 'evet' araştırma komisyonu kurulsun, 2'nci etap T-26 Tüneli'ndeki yolsuzluklar, bu komisyon alma iddiaları soruşturulsun' demesini bekliyorum. Aksi takdirde aritmetik çoğunlukla bu araştırma önergesinin reddedilmesi zımnen bu iddianın kabulü anlamına gelir."

Kaynak:halktv.com.tr