İBB’nin pandemi dönemindeki kriz yönetimi 'uluslararası altın küre' getirdi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Sektörün alanında uzman jürileri tarafından incelenerek ödüle hak kazanan proje ‘Kriz Yönetimi’ kategorisindeki ödülün sahibi oldu. Altın küre ödüllü halkla ilişkiler çalışmaları aynı zamanda Covid-19 salgınında dünyanın pek çok ülkesinde yerel yönetimler açısından tecrübe ve bilgi paylaşımı alanında örnek proje olarak değer gördü.
Halkla İlişkiler Müdürlüğü salgına karşı mücadelede hızlı karar, güçlü koordinasyon, doğru aksiyon prensibi ile tüm ekiplerini koordine etti. Sosyal Hizmetler Müdürlüğü ve diğer İBB Birimleri ile entegreli çalışmalar vatandaşların Beyaz Masa’ya ilettiği taleplerinin karşılanmasını sağladı.
Koronavirüsün Türkiye'de görülmesinin hemen ardından İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu önderliğinde ’16 milyon olarak kimseyi geride bırakmayacağız’ sloganı ile "Birlikte Başaracağız" kampanyası başlatıldı. Kampanya kapsamında Halkla İlişkiler Müdürlüğü ALO 153 Çağrı Merkezi hizmet verdi.
Kentteki kriz iletişiminde sayısal verilere bakıldığında da pandemiden en çok etkilenen kent olan İstanbul’da tüm kişi ve kurumların iletişim olarak aradığı ilk numaranın ALO 153 Çağrı Merkezi olduğu ortaya çıktı. Yaşam tarzı, alışkanlıklar değişirken salgın öncesinde 25-30 bin olan günlük çağrı sayıları salgın sürecindeki kesintisiz iletişim faaliyetleri ile 100 binleri aşarak Sosyal Belediyeciliğe örnek oluşturdu.
ANKA