Taşımacılık sektöründe tüm dengeleri değiştirecek anlaşma! İki dev iş birliğini duyurdu

Taşımacılık sektöründe tüm dengeleri değiştirecek anlaşma! İki dev iş birliğini duyurdu
DHL ve Google, sürdürülebilir taşımacılık için yeni bir iş birliği başlattı. İki dev, Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) kullanarak karbon ayak izini azaltmayı hedefliyor. Bu girişim, Google'ın cihazlarını dünya çapında taşıyacak. Uzun vadeli iş birliği, Haziran-Eylül 2023 arasında başarılı bir pilot projeyle destekleniyor.

DHL ve Google, Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) kullanarak çevreye duyarlı taşımacılık sağlamak için iş birliği yapıyor. Google, DHL Express GoGreen Plus hizmeti ile cihazlarını Amerika, Asya ve Avrupa'da taşıyacak. Bu, Google'ın karbonsuzlaştırma çabalarının bir parçası.

YÖNETİCİLERİN AÇIKLAMALARI

DHL Express CEO'su John Pearson, SAF kullanımının uzun süredir iş ortağı olan Google'la ilişkilerini güçlendirdiğini belirtti. Google Küresel Taşımacılık Direktörü Omar Molina, 2030 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı hedeflediklerini ve bu iş birliğinin bu hedefe katkı sağlayacağını söyledi.

PİLOT PROJE VE GELECEK PLANLARI

Nisan 2023'teki DHL Sürdürülebilir Lojistik Zirvesi'nde başlayan görüşmeler, Haziran-Eylül 2023 arasında dört aylık bir pilot projeyle test edildi. Başarıyla sonuçlanan pilot proje, Google'ın DHL Express ile olan ortaklığını genişletmesine yol açtı. Google, GoGreen Plus hizmeti ile gelecekteki operasyonlarını sürdürecek.

1721991699-dhl-x-google-g-rsel.jpg

SAF VE GO GREEN PLUS

DHL Express'in 2023'te başlattığı GoGreen Plus hizmeti, müşterilere SAF kullanarak CO2e emisyonlarını azaltma imkanı sunuyor. BP, Neste ve World Energy gibi büyük firmalarla yapılan anlaşmalarla desteklenen bu hizmet, sürdürülebilir enerji kaynaklarından üretilen SAF kullanımıyla çevreye duyarlılığı artırıyor.

DHL VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

DHL, 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşmayı hedefliyor. Şirketin karbon ayak izinin yüzde 70'i hava taşımacılığından kaynaklanıyor. Bu nedenle, sürdürülebilir hava taşımacılığı çözümleri geliştirmek, DHL'in sürdürülebilirlik stratejisinin ana unsuru.

DHL HAKKINDA

DHL, 1969 yılında kurulan ve 220'yi aşkın ülkede faaliyet gösteren bir lojistik devi. Şirket, ulusal ve uluslararası paket teslimatından endüstriyel tedarik zinciri yönetimine kadar geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor. 2023'te 81.8 milyar euro gelir elde eden DHL, 2050'ye kadar sıfır emisyon hedefine ulaşmayı planlıyor.

241196.webp

Kaynak:Haber Merkezi