Denizlerin yeni "canavarı" yaklaşık 10.000 araba taşıyor ve rotayı Avrupa'ya çevirdi
Çin'de hiçbir şey küçük değildir, bunu Şanghay fuarını ziyaretimiz sırasında bizzat gördük . Gökdelenlerden otomobil fabrikalarına ve şimdi de araç taşıma gemilerine kadar her şey başka bir boyutta, neredeyse devasa boyutlarda işliyor.

Bunun tipik bir örneği, dünyanın en büyük RoRo (Roll-on/Roll-off) gemisini denize indiren Çin devi SAIC Motor'dur; bu gemi halihazırda 9 bin 500 araç taşıyarak Avrupa yolculuğuna başlamıştır.
Bu yeni yüzen devin adı Anji Ansheng olup, SAIC'in yan kuruluşu olan Anji Logistics tersanesinde inşa edilerek tamamen şirkete ait olacak . 228 metre uzunluğa ve 37,8 metre genişliğe sahip olan Anji Ansheng, kapasite ve boyut açısından daha önce karşılaştırılabilir tüm gemileri geride bırakıyor.
Bugüne kadar rekor, 219 metre uzunluğu ve 9 bin 200 araç taşıma kapasitesiyle BYD Shenzhen'in elindeydi . Ancak SAIC'in yeni gemisi çıtayı daha da yükseğe taşıyarak, sadece 200 metre uzunluğundaki BYD Hefei'yi rahatlıkla geride bırakıyor.

Anji Ansheng'in teknolojik üstünlüğü boyutlarla sınırlı değil. Yaratıcılarına göre, hem enerji tüketimi hem de emisyon açısından türünün dünyadaki en verimli gemisi. Enerji tasarrufu sağlayan teknolojileri bünyesinde barındırıyor ve gelecekte metanol ile de çalışabilecek şekilde tasarlanarak çevresel ayak izinin daha da azaltılması sağlanıyor.

SAIC Motor, Anji Lojistik aracılığıyla her geçen gün büyüyen filosunu yöneterek ulaştırma sektöründe de küresel bir oyuncu haline geldi. Şu anda 35 gemiye sahip olan şirketin, 15'i uluslararası ihracata yönelik okyanus ötesi gemiler olup , şirketin verilerine göre bu sayı 2026 yılına kadar 22'ye ulaşacak. Ayrıca filoda iç deniz taşımacılığına yönelik 9 gemi ve nehir taşımacılığına uygun 11 gemi bulunuyor.
Grubun etki alanı Batı Avrupa ve Akdeniz'den Meksika, Güney Amerika, Güneydoğu Asya, Avustralya, Yeni Zelanda ve Ortadoğu'ya kadar uzanıyor .