Ünlülerin Öldüğü Korkunç Helikopter Kazaları

Ünlülerin Öldüğü Korkunç Helikopter Kazaları
Kalabalıktan örümceklere, tabii ki uçmaya kadar aynı şeyin korkularını paylaşan pek çok insan var. Bu tamamen anlaşılabilir bir durum: En düşük teklifi verenin yaptığı bir teneke kutuda, yerden binlerce metre yüksekte havada süzülmenin ne kadar korkutucu olacağını görmek kolaydır. Uçmaktan korkanlar sadece sıradan insanlar değil ve bu seyahati kestirmeden yapmayı reddeden çok sayıda ünlü de var.

Aretha Franklin , 1980'lerde meydana gelen korkunç bir olaydan sonra uçmayı reddetti ve Blink-182 davulcusu Travis Barker, dört kişinin hayatına mal olan ve ciddi yanıklara maruz kalmasına neden olan bir uçak kazasına karıştıktan sonra anlaşılır bir şekilde uçmaktan kaçındı. Ve işte Uluslararası Helikopter Güvenlik Ekibi sayesinde gelen korkunç bir bilgi : Helikopter kazaları bir noktada - 1997 ile 2005 arasında - yıllık yaklaşık %2,5 oranında artış gösteriyordu. 2016 ile 2018 arasındaki yıllarda ise başka bir yıllık artış yaşandı.

Duyarlılıktan hava koşullarındaki değişikliklere ve aslında uçaklardan daha karmaşık olmalarına kadar birçok faktör nedeniyle en tehlikeli ulaşım şekillerinden biri oldukları ortaya çıktı. Yıllar boyunca, bazı önemli canlara mal oldular, o yüzden manşetlere çıkan ölümlerle sonuçlanan bazı helikopter kazalarına bakalım.

VİC MORROW

1h.webp

Vic Morrow, "Alacakaranlık Kuşağı: Film"de rol aldığında zaten kendini kanıtlamış bir aktördü ve oldukça cansız bir filmin sadece bir parçası olması gereken şey, sonunda sinema tarihinin en kötü şöhretli olaylarından biri haline geldi. Morrow ve iki çocuğu (Renee Chen ve Myca Dinh Le) helikopter tarafından kovalandıkları bir sahneyi çekiyorlardı. Helikopter düştü ve üçü de öldü.

Piroteknik ekiplerinin helikopteri yutup yere düşmesiyle işler çok ters gitmeye başladı. Kazanın ardından gelen sessizliğin, 6 yaşındaki Renee Chen'in annesinin çığlıklarıyla bozulduğu bildirildi ve geriye dönüp bakıldığında, Morrow'un sahnenin sonunda söylemesi gereken sözler ironik ( Slate aracılığıyla ): "Ben' Sizi güvende tutacağım çocuklar, söz veriyorum, hiçbir şey size zarar vermeyecek, yemin ederim."

Olay, yönetmen John Landis için bir kasıtsız adam öldürme davasını başlattı ve ölümler, filmlerin yapım biçimini değiştirdi . Sabit kanatlı uçaklar ve piroteknik için yeni standartlar da dahil olmak üzere güvenlik önlemleri zorunlu hale getirildi ve güvenlik endişelerinin giderildiğinden emin olmak için setlere risk değerlendirme uzmanları atandı. Bu arada Landis beraat etti ve "Amerika'ya Gelmek" de dahil olmak üzere bir dizi başka film daha yaptı. Bu prodüksiyon o kadar berbat bir deneyimdi ki Eddie Murphy bir keresinde ( The New York Times aracılığıyla ) şöyle demişti: "Vic Morrow'un Landis'le çalışma şansı [yeniden] benden daha yüksek."

STEVİE RAY VAUGHAN

2h.webp

Stevie Ray Vaughan 27 Ağustos 1990'da bir helikopter kazasında öldüğünde, bu kaybın müzik tarihinde büyük bir iz bıraktığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Bir polis müfettişine göre, helikopter kanatlarının telesiyej halatını kesmesiyle meydana gelen kaza, küçük grubun Vaughan'ın Alpine Valley Tiyatrosu'ndaki son performansının ardından güney Wisconsin havaalanından havalanmasından kısa bir süre sonra meydana geldi.

2020 yılında D , helikopterin motorunu üreten ve ölenlerin aileleri tarafından uçak üreticisi Bell Helicopter ile birlikte dava açılan Allison Gas Turbine adına kazayı araştıran avukatlardan biri olan Colin Cahoon'un bir yazısını yayınladı. . Cahoon, ne olduğunu tespit edip edemeyeceğini görmek için kazayı yeniden canlandırmıştı. Benzer sisli koşullarda helikopterin kontrol edilmesi sırasında, büyük oranda park yeri ışıklarının yol açtığı yönelim bozukluğunu suçladı.

Double Trouble basçısı Tommy Shannon (Vaughan'la birlikte fotoğrafta) Vaughan'ın ölümünü öğrendiği anı paylaştı ( Louder Sound aracılığıyla ): "Bu muhtemelen hayatımın en kötü anıydı. Haberi aldıktan sonra bir güvenlik görevlisi Chris'le beni serbest bıraktı. [Layton] Stevie'nin odasına girdik ve yatağın yatmadığını gördüğümüzde, işte o zaman bana gerçekmiş gibi gelmeye başladı ... içeri girdiğimizde radyo açıktı ve o Eagles şarkısıydı.

KOBE BRYANT

3h.webp

Hangi iletişimin sonumuz olacağını gerçekten bilemememiz trajik bir gerçek. Kobe Bryant 2020'de bir helikopter kazasında öldüğünde, daha sonra onun son kısa mesajlarının bir arkadaşı adına, o arkadaşının kızının spor endüstrisinde staj yapmasına yardımcı olma umuduyla ulaştığı ortaya çıktı. ( Bryant'ın son mesajları ve diğer sporcuların son mesajları hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz .) Bu mesaj, kendisinin ve 13 yaşındaki kendisi de dahil olmak üzere diğer sekiz kişinin hayatına mal olan 26 Ocak 2020 helikopter kazasından sadece birkaç dakika önce gönderilmişti.

Bryant sık sık helikopterle uçuyordu: İçinde öldüğü araç, onu Lakers'la son maçına taşıyan helikopterin aynısıydı. Olan bitene ilişkin soruşturmada 1.852 sayfalık kanıt ortaya çıktı ve bulgular ancak ertesi yıl açıklandı. Resmi nedenin pilot hatası, yönelim bozukluğu ve zayıf görüş olduğu kabul edildi.

Acı ve anmaların ortasında, ilk müdahale ekipleri Bryant ve kızının fotoğrafları da dahil olmak üzere kaza mahallinin çarpıcı fotoğraflarını paylaştığında, insanlarda en kötü durum ortaya çıktı. Dul Vanessa Bryant, sızıntıyı öğrendiğini ( Sky News aracılığıyla ) şöyle anlattı: "Koşmak, bloktan aşağı koşmak ve çığlık atmak istediğimi hissettim. Bu, bir iskeleden aşağı koşup suya atlamak isteme hissi gibiydi. " Los Angeles County'ye dava açtı ve travma nedeniyle 28,5 milyon dolar tazminatla ödüllendirildi.

FRANCİS GARY POWERS

4h.webp

1 Mayıs 1960 sabahı, Francis Gary Powers, bir U-2 casus uçağıyla Sovyetler Birliği'ni geçmeyi planlayarak heyecan verici bir keşif uçuşuna çıktığında. Vurulup düşen uçaktan kurtulduktan sonra Sovyet güçleri tarafından yakalandı ve Moskova'daki KGB karargahına götürüldü. Powers casusluktan suçlu bulundu ve 10 yıl hapis cezasına çarptırıldı, ancak 1962'de bir Sovyet casusuyla takas edildi.

Takas ve Powers'ın uçağa çıkmadan önce kendisine verilen zehri almayı tercih etmemesi büyük ölçüde tartışmalıydı. Yine de CIA ile çalışmaya devam etti ve aynı zamanda Lockheed Martin'in U-2 test pilotu oldu. 1976'da Los Angeles'taki KNBC Haber Kanalı 4'te trafik muhabiri ve pilot olarak çalışmaya başladı. Ertesi yıl trajik bir helikopter kazasında öldü.

47 yaşındaki Powers, 1 Ağustos 1977'de helikopterinin daha sonra arızalı yakıt göstergesine atfedilen bir kazada düşmesi sonucu öldü. Santa Barbara'daki çalı yangınları hakkında haber yaptıktan sonra, kendisi kontrol etti ve kendisine muhtemelen yangınları takip etmeye devam etmesi talimatı verileceği söylendi. Yaklaşık 10 dakika sonra acil iniş talebinde bulundu; Birkaç dakika içinde helikopter Encino beyzbol sahasının yakınına düşerek Powers ve kameramanını öldürdü. Yıllar sonra Powers'ın oğlu, babasının tarihteki yeri hakkında konuşmaya devam etti. 2020'de Francis Gary Powers Jr. 12 On Your Side'a "Yapması gereken her şeyi yaptı" dedi.

TROY GENTRY

5h.webp

Country müzik ikilisi Montgomery Gentry, Troy Gentry helikopter kazasında hayatını kaybettiğinde son albümlerini bitirmeyi sabırsızlıkla bekliyordu. Kaza, 8 Eylül 2017'de çiftin bir konser için New Jersey'de olduğu sırada meydana geldi. Gösteri öncesinde Gentry, Eddie Montgomery mekanın havaalanında beklerken keyif uçuşu yapmaya karar verdi. Montgomery'nin uzun süredir dostunun kaybının ne kadar yıkıcı olduğunu paylaşmak için People'la konuşması ancak o yılın Kasım ayında gerçekleşti .

"Ruhumun küçük bir parçası orada kayboldu" dedi. "Korkunç bir gündü; benim dünyam da grup kadar değişti. Bu asla unutamayacağınız bir şey. Hayatımın geri kalanı boyunca aklımda ve ruhumda olacak."

Gentry, helikopterin havalanmasından sadece birkaç dakika sonra meydana gelen kazadan ilk başta sağ kurtulmuştu. Aceleyle hastaneye kaldırıldı ve orada öldü; Montgomery de yanındaydı. 2018 yılında Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu, kazayı pilot hatası ve uygunsuz bakımın bir kombinasyonundan sorumlu tutarak bulgularını yayınladı ve bu da ilk etapta sorunlara yol açtı. Montgomery, çalmaya ve performans sergilemeye devam ederken Gentry'nin yerinin değişmeyeceğini belirterek, "O bir şarkıcıdan çok daha fazlasıydı. O bir kardeşti ve her zaman oradaydı. Bana kalırsa hâlâ yapmaya devam ediyoruz." birlikte müzik."

DAVEY ALLİSON

6h.webp

Davey Allison, NASCAR'ın yükselen yıldızlarından biriydi ve yarış efsanesi Bobby Allison'ın oğluydu. 1980'lerde NASCAR'ın en büyük yarışlarından bazılarında dayanak noktasıydı, 1987'de Daytona 500'de babasıyla kafa kafaya yarıştı ve Talladega'da kazanmaya başladı. 1988'de Daytona 500'ü iki araba boyu farkla kaybetti. Kazanan? Onun babası. Davey galibiyetler getirmeye devam etti, ancak uçtuğu helikopterin Talladega Yarış Pisti'nde sahanın ortasına düşmesinin ardından öldürüldüğünde kariyeri yarıda kaldı.

Tarih 13 Temmuz 1993'tü ve ertesi gün The Washington Post , sürücü arkadaşı Red Farmer'la bir röportaj yayınladı. Çiftçi, Allison'la birlikte helikopterdeydi ve yaralı olmasına rağmen kaza anlarını hatırladı. Allison'ın kontrolü kaybettiği anı hatırlayarak "Yeri görebiliyordum. Güneşi görebiliyordum" dedi. Çiftçi kendini toparlayıp ön camı tekmeleyerek olay yerinde bulunan bir araba sürücüsü tarafından güvenli bir yere sürüklenirken Davey bayılmıştı.

Bilinci asla yerine gelmedi ve yakındaki bir hastanede öldüğü açıklandı. Tam olarak ne olduğu belli değildi ve görgü tanıklarının ifadeleri, kazanın neden meydana geldiğine dair kesin cevaplar vermedi. Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu, kazayı pilot hatası ve deneyimsizliğin yanı sıra küçük bir iniş alanı ve tehlikeli rüzgarlardan sorumlu tutarak resmi bulgularını 1995 yılında yayınladı.

BİLL GRAHAM

8h.webp

Bill Graham'ın hikayesi büyüleyici: Almanya doğumlu Graham yetim kaldı, Nazi işgalinden önce Paris'ten kaçtı, Kore Savaşı sırasında görev yaptı ve ardından rock and roll'u elden geçirmeye başladı. Bu, o zamanlar bilinmeyen Jefferson Airplane'in tanıtımıyla başladı ve psychedelic sahnesinde başarıyı yakaladıktan sonra, tişört satışı yapmak ve konserleri sadece posterlerle değil sanat eserleriyle tanıtmak gibi artık tanıdık uygulamalar kurmaya devam etti. Rolling Stones, Grateful Dead ve Doors gibi grupların en büyük konserlerinin yanı sıra Live Aid gibi etkinliklerin ve Uluslararası Af Örgütü gibi gruplara yönelik yardım konserlerinin de arkasındaydı.

İnanılmaz hayat hikayesi, 25 Ekim 1991'de bir helikopter kazasında öldüğünde sona erdi. Graham, Kaliforniya'daki kurbanlara yardım etmek için düzenlediği pek çok yardım konserinden birindeydi - bu konserde Huey Lewis ve News'in yer aldığı konserlerden biriydi. kontrol edilemeyen yangınlar nedeniyle eve dönüyordu ve içinde bulunduğu helikopter fırtınalı hava nedeniyle rotasından çıkıp yüksek gerilim iletim kulesiyle çarpıştı.

Helikopterin ve aralarında Graham'ın kız arkadaşı Melissa Gold'un da bulunduğu talihsiz yolcuların kalıntılarının kurtarılıp kaldırılması yaklaşık bir gün sürdü. Bir buçuk hafta sonra, yaklaşık 300.000 kişi San Francisco'da bir anma konseri için toplandı; burada Bobby McFerrin, John Fogerty, Joan Baez, Grateful Dead ve Journey gibi sanatçılar (ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere) bu konseri gerçekleştiren adama saygı duruşunda bulundular. sektöre yön vermişti.

DANİEL BALAVOİNE VE THİERRY SABİNE

9h.webp

Her ulusun manşetlere çıkan müzisyenleri vardır ve Fransa'da Daniel Balavoine (solda) 1980'lerin en büyük yıldızlarından biriydi. 1985'te sekizinci albümünü çıkardığı zaman insani aktivist olma yolunda ilerlemiş durumdaydı. Onu zorlu bir kros otomobil yarışı olan kötü şöhretli Dakar Rallisi'nin mimarı Thierry Sabine ile aynı talihsiz helikoptere bindiren de kısmen bu aktivizmdi. 1983 ve 1985 yıllarında Dakar'da yarışan Balavoine, Paris du Coeur adlı yardım kuruluşuyla ortaklaşa Mali'ye gitmişti.

Balavoine, tatlı su pompaları kurmak için insani bir çabayla işbirliği içinde sahadaydı ve Dakar'ın 8.700 millik rotası boyunca bir yerlerde kaybolan araçları aramak için yapılan helikopter aramasında Sabine'e katıldı. 1986 rallisi, baştan sona akla hayale sığmaz, gülünç derecede zorlu olduğu söylenen bir parkur nedeniyle başından beri kınanmıştı ve Sabine ve Balavoine ile birlikte iki pilot ve bir gazeteci olmak üzere çok sayıda aracın şiddetli rüzgar ve kum nedeniyle yolu kesildiğinde, Kayıp araçları ararken helikopter kazasında hayatını kaybetti.

Kazanın resmi nedeni şiddetli rüzgar, kum ve karanlığın birleşiminden dolayı görüş mesafesinin zayıf olmasıydı: Helikopter Timbuktu'nun hemen dışında 30 metrelik bir kumul üzerine düştü. Honda'dan Philippe Bourserault, Sabine'in ölümüyle ilgili yorum yaparak şunları söyledi: "Sevdiği ülkede, yarattığı bir rallide öldü. Onun dileği, başına ne gelirse gelsin yarışın devam etmesiydi."

COLİN MCRAE

10h.webp

Amerika için NASCAR ne ise, dünyanın geri kalanı için de ralli sürüşü odur. Colin McRae en iyilerden biriydi, 25 Dünya Şampiyonası galibiyeti elde etti ve Dünya Ralli Şampiyonası unvanını alan ilk İngiliz sürücü oldu. Aynı zamanda en genç olanıydı: O zamanlar 27 yaşındaydı. Yardımcı pilot Nicky Grist, BBC'ye McRae'nin özel Subaru Impreza'sında olmanın nasıl bir şey olduğunu anlattı: "O arabanın tamamı Colin'in etrafında geliştirildi; kendisinin bir uzantısıydı ve o onu dans ettirdi. ... Rüyayı yaşadık." Bu rüya, 15 Eylül 2007'de McRae'nin Lanarkshire'da meydana gelen bir helikopter kazasında ölmesiyle trajik bir şekilde sona erdi. Ayrıca 5 yaşındaki oğlu Johnny, Johnny'nin arkadaşı Ben Porcelli (6 yaşında) ve başka bir aile dostu da hayatını kaybetti.
Aile, kaza sırasında tatildeydi; bu o kadar feci bir kazaydı ki, ilk raporlar kazada hayatta kalmanın mümkün olmadığını açıklığa kavuşturdu ve aracın helikopter olduğu hemen anlaşılamadığını söyledi.
McRae'nin babası, kazayı mekanik sorunlardan sorumlu tutan bir açıklama yaptı, ancak 2011'de resmi soruşturma bulgularının yayınlanması aksini öne sürdü. Müfettişler, McRae'nin ölümcül kazanın olduğu yer olan Fare Vadisi'ne gitmesi için hiçbir neden olmadığını buldu. Şerif Nikola Stewart, ( BBC aracılığıyla ) McRae'nin vadiye uçma kararının "tedbirsiz, mantıksız ve iyi havacılık ilkelerine aykırı olduğu" sonucunu bildirdi.

ALBERT LAMORİSSE

11h.webp

Albert Lamorisse, 1940'lar ve 1950'ler boyunca bir dizi kısa film yöneten çığır açan Fransız yönetmendi. "Kırmızı Balon", "Beyaz Yele" ve "Gökyüzündeki Kaçak Yolcu" adlı uzun metrajlı film hem izleyicileri hem de eleştirmenleri etkilemekle kalmadı, aynı zamanda Lamorisse, esasen sinemaya izin veren dengeleyici bir teçhizat olan Helivison'un icadıyla sinemada devrim yarattı. kameraların helikopterlere güvenli ve sorunsuz bir şekilde bağlanması. Ayrıca masa oyunu "Risk"i de icat etti.
Lamorisse'in kısa filmleri ona, İran Şahı'nın dikkatini çekti ve Şah, onu esasen ülke için bir tanıtım filmi yapmak üzere görevlendirdi. Lamorisse - projede öldüğüne dair canlı bir rüya görmüş olmasına rağmen - kabul etti ve esas olarak İran'ın hikayesini rüzgarın bakış açısından anlatacak bir filmin yapımına başladı. İktidar sahipleri birkaç ana unsurun dahil edilmesinde ısrar etti - ve Lamorisse bu sahnelerden birini çekerken bir helikopter kazasında öldü.
Başlangıçta Karaj Barajı üzerinde çekim yapmayı reddettikten sonra sonunda pes etti. Ne yazık ki bölgenin ne kadar tehlikeli olduğuna dair endişeleri tamamen doğruydu: Helikopter elektrik hatlarına çarptı ve hem Lamorisse hem de pilot hayatını kaybetti. (Yukarıda "Kırmızı Balon"da görülen oğlu Pascal hayatta kaldı.) Ürkütücü bir anma töreninde helikopter, halatlara dolandığı yerde bırakıldı. Film nihayet 1978'de gösterime girdiğinde -yönetmenin Haziran 1970'teki ölümünden sekiz yıl sonra- En İyi Belgesel Film dalında Akademi Ödülü'ne aday gösterildi.

İBRAHİM RAİSİ

7h.webp

2024'te, İran cumhurbaşkanı İbrahim Raisi'nin ölümü dünya çapında şok dalgaları yarattı; küresel haber kaynakları, 2021'de büyük ölçüde tartışmasız olarak düzenlenen oylamada seçilen Raisi'nin bir helikopter kazasında öldürüldüğünü bildirdi. Raisi üç helikopterli bir konvoyla seyahat ederken uçağı Doğu Azerbaycan'daki bir köyün dışında düşerek sadece Raisi'yi değil aynı zamanda Dışişleri Bakanı Hüseyin Amir-Abdollahian'ı da öldü.

Hafta sonu bir barajın açılışına katılan ileri gelenler, kazaya kötü hava koşullarının neden olduğu bildirildiğinde geri dönüyorlardı. Yoğun sis ve düşük sıcaklıklar da dahil olmak üzere hava koşulları da arama ve kurtarma operasyonlarını zorlaştırdı ve 70'ten fazla işçi ekibi kaza mahalline ulaşmaya çalışmak üzere gönderildi.

Bu arada İran, acil durum toplantıları düzenlemek ve İran yasalarına göre 50 gün içinde gerçekleşmesi gereken Raisi'nin yerine geçecek kişinin seçilmesine olanak sağlayacak protokolleri uygulamaya koymak için çabalıyordu. CNN'in haberine göre , hükümet işlerinde "en ufak bir rahatsızlık olmayacağından" emin olmak için de çabaladılar . Raisi'nin ölümü, tüm bölgenin siyasi ve ekonomik istikrarsızlığın zirvede olduğu bir zamanda gerçekleşti . Başkanlığı, silah kalitesinde uranyum üretme baskısı, insan hakları ihlalleri suçlamaları ve Ayetullah Hamaney'in yerine geçmesinin beklendiği yönündeki iddialarla damgasını vurdu.