Trans Fenomen Bira Şirketini Kızdırdı, Forbes'ın Kapağına Çıktı

Trans Fenomen Bira Şirketini Kızdırdı, Forbes'ın Kapağına Çıktı
ABD'nin en çok satan bira markası trans fenomen krizi yaşıyor. 26 yaşındaki sosyal medya fenomeni, muhafazakarların sayesinde artık ABD'nin en çok satan bira markası değil ama fenomen Mulvaney Forbes dergisinin dijital kapağında.

Trans fenomen Dylan Mulvaney, Bud Light ile yaptığı anlaşmanın bira şirketine 400 milyon dolarlık ABD satış kaybına neden olmasına rağmen Forbes'un '30 Yaş Altı 30' listesinde yer aldı.

mulvaney23.png

26 yaşındaki Dylan Mulvaney, bu yılın Forbes '30 Under 30' listesinin dijital kapağında yer aldı.
Forbes, "Bud Light'ın, yüzünün kutunun üzerinde olduğu özel bira içeren bir video yayınlaması için kendisine para ödemesinin ardından kendisini beklenmedik bir siyasi çapraz ateşin içinde bulduğunu" belirtiyor.

trans-fenomen.jpg

Bud Light'ın Mart ayındaki kararı büyük bir tepkiye yol açtı ve şu ana kadar şirkete yaklaşık 400 milyon dolarlık satış kaybettirdi. Mulvaney anlaşmasının sona erdiğini de duyurdu.
Mulvaney, bira şirketini onu kurtların önüne atmakla suçladı.

26 yaşındaki Mulvaney, dijital kapağı Instagram'da paylaşarak şöyle yazdı: 'İş kadınına özel!!! Bu benim hayalimdi, daha fazla minnettar olamazdım. Kemerlerinizi bağlayın, daha yeni başlıyoruz.'

Mulvaney, bu yıl tanıtım çalışmalarından ve Nike ve Mac ile anlaşmalar yaparak 2 milyon dolar kazandı.

Satış verilerine göre yapılan bir analiz, Bud Light’ın ABD’de artık en çok satılan bira markası olmadığına işaret ediyor.

mulvaney.jpg

Nielsen’in topladığı verileri inceleyen danışmanlık firması Bump Williams, Bud Light satışlarının Mayıs ayında neredeyse %25 oranında düştüğünü belirtti.

Yerini ise satışları Mayıs ayında %10 artan Modelo Especial almış görünüyor. Bud Light’ın satışlarının düşüşünün ardında muhafazakarların başlattığı boykotun olabilir. Bud Light firması sosyal medya fenomeni olan trans birey Dylan Mulvaney ile işbirliği yapmış ve boykot bunun sonrasında başlamıştı.
Boykotla beraber, Bud Light markasını bünyesinde bulunduran ana firma Anheuser-Busch InBev pazarlamadan sorumlu iki yöneticisini işten çıkarmış sonrasında bu adım da özgürlükçü görüşlü kesimden tepkiler almıştı.