Moda tasarlamak için borca ​​girmeye değer mi?

Moda tasarlamak için borca ​​girmeye değer mi?
Son iki haftadır Dilara Fındıkoğlu, TV Video Muzik Ödülleri’nde Cardi B’yi giydirdi, Rolling Stone dergisinde Olivia Rodrigo'ya onun kıyafetlerini giydirdi, 2023 İngiliz Moda Ödülleri'nde en iyi gelişen yetenek dalında aday gösterildi ama Londra Moda'dan resmen çekileceğini açıkladı.


2015 yılında Central Saint Martins'ten mezun olan Türkiye doğumlu Fındıkoğlu, 15-19 Eylül tarihleri ​​arasında süren beş günlük programın en çok beklenen isimlerinden biriydi.
Müşteri listesi, Rihanna ve Lady Gaga'dan, Madonna ve Bella Hadid'e kadar birçok markanın yalnızca hayal edebileceği türden A listesindeki yeteneklerden oluşuyor. Aynı zamanda bu yaz ünlülerin en büyük görünümlerinden bazılarından da sorumlu: Margot Robbie'nin Londra'daki “Barvie” VIP kirmizi halısında giydigi yakut kirmizisi ipek mini elbise ve Hari New’in filmin galasinda giydigi el yapimi bicak elbise dahil. Kylie Jenner da bilinen bir favori; geçen Eylül Paris Moda Haftası'nda İlkbahar-Yaz 2023 görünümünü seçmenin yanı sıra 399 milyon Instagram takipçisine özel parçalarla poz verdi.

11.jpg

Cardi B, 2023 MTV VMA'larında Fındıkoğlu'nun firkete elbisesini giymişti.

Dışarıdan Fındıkoğlu başarmış gibi görünüyor. 33 yaşındaki gelecek vaat eden bir sanatçı, ama eksik olan bir şey var: Para, para Para!
“Gösteri yapmak için yeterli bütçem yoktu. Bu kadar basit” diye konuştu Fındıkoğlu, Londra Moda Haftası'nın ilk gününde doğu Londra stüdyosunun önünde CNN'e verdiği röportajda. "Mekan rezerve edilmek üzereydi. Sonra 'Bunu kendi paramla bir daha yapamam' diye düşündüm. '”
Fındıkoğlu, markanın bu yıl şubat ayında gerçekleştirdiği Sonbahar-Kış 2023 podyum defilesinin masraflarını hala kendisinin ödediğini söylüyor. İlkbahar-Yaz 2024 defilesi planlandığı gibi devam etseydi, bu ona 110.000 £ ile 120.000 £ (136.000 $ - 148.000 $) arasında bir maliyete mal olabilirdi. “Tasarımcı arkadaşlarımla konuşuyorum ve herkes aynı gemide. Bir gösteri yapıyoruz, çok fazla borca ​​giriyoruz ve bir sonraki gösteriye kadar borcumuzu ödemeye devam ediyoruz.”

12.jpg

Margot Robbie'nin "Barbie" Londra kırmızı halısında giydiği korseli mini elbisesi de Fındıkoğlu'nun eseriydi.
Bu sezon, aralarında 26 yaşındaki Steven Stokey-Daley (SS Daley adıyla tasarım yapan) ve 30 yaşındaki Nensi Dojaka'nın da bulunduğu, sektörde tanınan genç yeteneklerden oluşan bir grup kendilerini resmi programdan çıkardı. Sırasıyla 2022 ve 2021'de prestijli LVMH Ödülü. Buna ek olarak, kariyeri boyunca iki İngiliz Moda Ödülü alan 31 yaşındaki Amerikalı tasarımcı Michael Halpern, geçtiğimiz hafta markasının Londra Moda Haftası'nı atlamakla kalmayıp tamamen kapanmayı planladığını da duyurdu.
Her ne kadar markası için en iyisinin bu olduğuna inansa da Fındıkoğlu'nun ayrılma kararı hafife alınacak bir karar değil. “Bir hafta çalışamadım” dedi. Günlerce "felçli" kaldı ve meslektaşlarının ve sektördeki kişilerin onu zayıf olarak değerlendireceği endişesine kapıldı. “Ama ben korkusuz bir kadını temsil ediyorum ve dışarı çıkıp bunun hakkında konuşmayacaksam, o zaman kendime, markama ve savunduğum her şeye karşı dürüst değilim demektir."


MODA HOLDİNGİNİN DEVRALINMASI

Günümüzde bağımsız, üst düzey bir moda markası çalıştırmanın gerçekleri kasvetli ve kendi kendini finanse eden tasarımcılar için rekabet çok fazla. Yönetimi grubu Savigny Partners tarafından yayınlanan genel bir pazar endeksi ölçümü olan Savigny Lüks Endeksi'ne göre, LVMH ve Kering gibi holdingler lüks moda pazarının toplam %53,6'sına sahipken, LVMH bu payın %45,4'ünü oluşturuyor. Loewe, Louis Vuitton, Dior, Celine, Fendi, Givenchy ve Marc Jacobs gibi markaların tamamı LVMH'ye aitken, Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Alexander McQueen ve Saint Laurent'in ana şirketleri Kering'i paylaşıyor.
Kering veya LVMH'nin gözetimi altındaki daha küçük markalar, Gucci ve Louis Vuitton gibi güçlü markaların sunduğu avantajlardan yararlanıyor; bu, mağazalarda daha iyi perakende satışlar için pazarlık yapmak için kullanılabilir. Ayrıca özel (ve büyük ölçekli) bir tedarikçi ağından da yararlanırlar. Ancak hepsinden önemlisi, bu şemsiye şirketler büyük gelir akışlarından yararlanıyor ve bu, nakit akışıyla birlikte Fındıkoğlu gibi tasarımcıların başlıca yükünü oluşturuyor.

13.jpg

Fındıkoğlu, Londra moda haftası programında tüm markalara daha fazla mali yardım sağlanması gerektiğine inanıyor.

Şirketi 2016'da piyasaya sürülmesinden bu yana bağımsız olarak finanse ediliyor ve Fındıkoğlu, uzun süredir devlet yatırımı eksikliğiyle mücadele ettiğini söylüyor. “İngiliz olmadığım için herhangi bir şeye başvurmaktan her zaman korktum. Özellikle başlangıçta pek fazla kapı açmadı.”
13 Eylül'de, Londra Moda Haftası'nın başlamasından iki gün önce, Birleşik Krallık hükümeti, üçten az markaya sahip genç tasarımcıları desteklemeyi amaçlayan İngiliz Moda Konseyi programı NEWGEN'e önümüzdeki iki yıl içinde 2 milyon £ (2,5 milyon $) yatırım yapacağını duyurdu. yaşında. Fındıkoğlu için bu yeterli değil. “Bence (NEWGEN) parayı almalı. Ama aynı zamanda genç bir tasarımcıyım ve yedi yıldır bu markayı tek başıma yönetmeye çalışıyorum” dedi. “Programdaki herkesin kullanımına açık olmalıdır.”


'İnsanların benim dünyamı görmesini istiyorum'

Dilara Fındıkoğlu'nun sorusu , mücadele eden birçok bağımsız tasarımcı için de aynı: Satış yapmadan nasıl büyüyebilirsiniz? Zaten başarılı bir mayo serisi üretmiş olan Fındıkoğlu, bu heyecan verici, daha giyilebilir bir ürün sunmak için couture'u azaltmayi planlıyor. Motivasyonlardan biri kendi ofis gardırobu. Yazın sonlarındaki sıcak hava dalgasında stüdyosunun önünde oturan Fındıkoğlu, vampirvari kabarık kollu, fildişi rengi, verev kesimli muhteşem bir saten elbise giyiyor. Bu kiyafer gunluk hayat da uygun degil. Daha çok hazır giyim yapmak istiyorum çünkü işe geldiğimde kendi markamdan giyecek bir şey bulamıyorum. Stüdyoya bıçak elbisemle gelmeyeceğime göre “

14.jpg

Bir model, Şubat 2023 Londra Moda Haftası'nda Dilara Fındıkoğlu defilesinde avangard bıçak elbisesiyle podyumda yürüyor.

İlkbahar-Yaz 2024 koleksiyonunu (şimdi bu ayın sonunda Paris'teki bir showroom'da sunulacak) tamamlarken, ticari açıdan daha uygun ve umduğu çok gizli iş birliklerinden baş döndürücü bir şekilde bahsediyor. Amacı mı? Tam bir yaşam tarzı markası. “Mobilya yapmak istiyorum, gerçekten iç mekanlara ilgi duyuyorum. Minder yapmak istiyorum. Kendime ait (Dilara markalı) yatağımda uyumayı çok isterim. İnsanların dünyamı her küçük ayrıntısıyla görmesini istiyorum. Çarşaf, rimel ya da kırmızı ruj olsa bile.”
Bazıları holding mülkiyeti fikrine karşı çıksa da Fındıkoğlu “Markamı bu noktaya tek başıma getirdim” dedi. "Fakat gerçekten beni bir sonraki aşamaya taşıyacak bir iş ortağına, bir yatırımcıya ya da büyük bir eve ihtiyacım var."
Kaynak CNN

diger-yazilari-goruntule-4-003.png