Murat Ülker Galatasaray'ı zengin etti

Murat Ülker Galatasaray'ı zengin etti
Koyu Fenerbahçeli olduğu bilinen Murat Ülker, markasının reklam yüzü olarak Victor Osimhen'i tercih etti. Osimhen'in imaj hakları için Galatasaray'a da para ödenecek olması ortalığı karıştırdı.

Fenerbahçe’ye 500 milyon dolar yatırım yaptığını iddia eden iş insanı Murat Ülker, markasının reklam yüzü olarak sarı-lacivertli bir oyuncuyu ya da ünlü teknik direktör Jose Mourinho’yu değil, Galatasaray’ın yıldız forveti Victor Osimhen’i seçerek dikkat çekti.

Murat Ülker, Fenerbahçe ile sezon sonunda sona erecek stat sponsorluğu anlaşmasının ardından bu sürpriz hamlesiyle spor dünyasında tartışma konusu oldu.

victor-osimhen-ulker-reklami-yayinlandi-mi-18516025-253-amp.webp

GALATASARAY'DA PAY ALACAK

Ülker’in, Galatasaraylı oyuncuyu seçmesi, sarı-kırmızılılara önemli bir maddi katkı sağladı. Kulüp, imaj hakları üzerinden Osimhen’in reklam gelirlerinden pay alırken, bu yöntemin futbol sektöründe giderek yaygınlaştığı ifade edildi.

67c14f801ea85895.webp

MAURO ICARDI'YE 5 MİLYON EURO ÖDENMİŞTİ

Galatasaray’ın Mauro Icardi’nin imaj hakları için 5 milyon euro ödediği bilinirken, Osimhen için ödenen rakam ise henüz açıklanmadı.

maxresdefault.jpg

OSIMHEN'İN POTANSİYELİ HAALAND'DAN DAHA YÜKSEK

İmaj hakları, bir futbolcunun kişisel özelliklerini tanıtım amacıyla kullanmayı içeren bir anlaşma türüdür. Bu haklar; futbolcunun adı, görüntüsü, sesi veya imzası gibi karakteristik özelliklerini kapsar. Ülker’in Osimhen’i tercih etmesinin ardında, ABD merkezli Sports Pro’nun raporuna göre, Nijeryalı yıldızın pazarlama potansiyelinin Manchester City’nin yıldızı Erling Haaland’dan daha yüksek olduğunun belirtilmesi yatıyor.

281124-victor-osimhen-of-galatasaray-celebrates-victory-1920.jpg

JOSE MOURINHO THY'DEN 1.5 MİLYON DOLAR ALMIŞTI

Öte yandan, Fenerbahçe ile ilişkilendirilen Jose Mourinho’nun geçmişte THY’nin reklam filminde oynadığı ve bu projeden 1.5 milyon dolar kazandığı iddiaları yeniden gündeme geldi. Murat Ülker’in tercihi, hem Galatasaray’ın ekonomik anlamda kazanım sağlamasına hem de futbol pazarlamasında yeni stratejilerin tartışılmasına kapı araladı. Bu hamle, Türk futbolunda farklı bir dönemi işaret ediyor.

66ced787601c04688fb9f9db.webp

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi