Hyundai neden bilerek satılmayacak bir araba üretiyor?
Memnun bir Fisker Ocean sahibi kadar nadir görülen bu hamle, standart Ioniq 6'nın da nispeten mütevazı satış rakamlarına sahip bir elektrikli sedan olduğu zamanda geliyor. Sportif N versiyonunun daha da az alıcıya ulaşması bekleniyor.
İŞ MANTIĞI RÜZGARA SAVRULDU
Bunun bilinçli bir karar olduğu, Hyundai'nin performans geliştirme departmanı başkanı ve eski Porsche mühendisi Manfred Harrer tarafından doğrulandı. Avustralyalı portala verdiği röportajda Harrer, şirketin satış kısıtlamalarının farkında olduğunu itiraf etti.


"Küçük serilerden bahsediyoruz. Müşteri tabanımız için karşılanabilirlik sınırına ulaştığımızın ve hayranların gerçeklerle yüzleştiğinin farkındayız. Bunu biliyoruz," dedi. "Genellikle her şey bir iş planından, yatırım analizinden, malzeme maliyetlerinden ve planlanan üretim hacimlerinden başlar," diye açıkladı Harrer. "Otomotiv endüstrisinde çoğu zaman bunlarla sınırlı kalırsınız. Ancak buradaki mesaj açıktı: Bir arabayı nasıl geliştireceğinize, daha hızlı, daha iyi ve daha kolay sürülebilir hale getireceğinize dair fikirleriniz varsa, yapın."
Rakamlar, bunun normdan ne kadar büyük bir sapma olduğunu gösteriyor. Hyundai, bu yılın ilk yarısında ABD'de standart Ioniq 6'dan yalnızca yaklaşık 6.300 adet sattı. Karşılaştırma yapmak gerekirse, daha popüler olan Ioniq 5 crossover aynı dönemde 19.000 adet satarak neredeyse üç katına çıktı.
MARKA GÜÇLENDİRME İÇİN 'HALO' MODELİ
Her şeye rağmen Hyundai, piyasadan gelen sinyalleri görmezden gelmeye ve otomobil üreticilerinin bir zamanlar sürekli yaptığı şeyi yapmaya karar verdi: Muhasebecilerin ne diyeceğini düşünmeden gerçek bir sürücü otomobili yaratmak. Harrer, Ioniq 6 N'nin ardındaki ekonomik yapının klasik iş mantığına meydan okuduğunu açıklıyor.


"Üretim hacmi küçük ve çok fazla değişiklik yaptığımız için, beraberinde belirli maliyetler getiriyor. Geliştirme maliyetlerini ve mühendislik çabalarını haklı çıkarmak için amacın farklı olması gerekiyor. Bu, sözde bir 'halo' modeli; markaya katkı sağlıyor ve yeteneklerimizi gösteriyor. Gerçek anlamı da bu," diye sözlerini tamamladı.
Böyle bir yaklaşım günümüzde nadir görülen bir durum, dolayısıyla Hyundai'nin BMW'nin M modeli ve Mercedes-Benz'in AMG modeli gibi efsanevi bölümleri ünlü yapan geleneği takip etmesi ve pazara sıra dışı bir otomobil sunmak için elinden gelen her şeyi yapması takdire şayan.
Elbette böyle bir hamle riskler taşıyor, ancak Hyundai Motor Group gibi küresel bir dev için tek bir performanslı elektrikli araçta yaşanan maddi kaybın büyük bir çalkantıya yol açması pek olası değil.
Aerodinamik gövdesinin altında, Ioniq 6 N, Ioniq 5 N'de de kullanılan 641 beygir gücündeki çift motorlu güç aktarma organını gizliyor. Ancak daha iyi aerodinamik yapısı sayesinde bu spor sedan, crossover kardeşinden bile daha hızlı olmayı başarıyor.
0'dan 100 km/s hıza yalnızca 3,2 saniyede ulaşan aracın azami hızı elektronik olarak 257 km/s ile sınırlandırılmış. Ioniq 6 N ayrıca, yalnızca arka motoru kullanan özel bir drift modu ve 8 ileri çift kavramalı şanzımanla sürüş hissini tam olarak simüle eden sanal vites değiştirme sistemi sunuyor.