Yürüyen Merdiven Sabotajından Sonra Bir Skandal Daha... “Trenlerin Acil Kolunu Çekip, Trenleri Durduruyorlar”

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun göreve başlamasından bu yana metro merdivenlerindeki arızalar sıkça tartışma konusu olmuştu. Gayrettepe metro hattında kaydedilen görüntüler yaşanan arızanın sabotaj olduğunu ortaya koydu. Metro İstanbul A.Ş Genel Müdürü Özgür Soy, sabotaj girişiminin ilk olmadığını belirtirken özellikle Yenikapı-Atatürk Havalimanı metro hattında trenlerin durdurulduğunu söyledi.

İstanbul'da metrolarda yürüyen merdivenlerin sıklıkla bozulduğu yandaş medya tarafından sıklıkla köpürtülürken dün ortaya çıkan skandal görüntüler gerçeği ortaya koydu.

Önceki gün Gayrettepe M2 metro hattında kameralara kaydedilen görüntüler yaşanan arızanın sabotaj olduğunu ortaya koydu.

Skandal görüntülerin ardından Metro İstanbul A.Ş Genel Müdürü Özgür Soy, halktv.com.tr'ye konuştu.

Daha önce Boji’ye de benzer kumpas kuruldu. Bu konu hakkında ne söylemek istersiniz?

Metrolardaki yürüyen merdivenler siyasi mecra haline geldi. Metro İstanbul A.Ş, Türkiye’nin çok iyi bir markası. Dünyada birçok ihalelere davet ediliyor. Burada bir başarı hikayesi var. Bu hikâyeyi karalamak için yürüyen merdivenleri kullanıyorlar. Dünkü olay ne ilk son ne de son.

Daha önce benzer olaylar meydana geldi mi?

Evet, bu oluyor bunu yapıyorlar. Özellikle M1 hattı. Trenlerin acil kolunu çekip, trenleri durduruyorlar. Biz bunları yaşadık. Burada bir algı yaratılmaya çalışıyor. Açılmayan yürüyen merdivenler var. 10-12 sene önce, eski dönemde yapılmış ihtiyaç fazlası yürüyen merdivenler var. Gidip bunları çekiyorlar, bozuk diye yayınlıyorlar. İki bin tane yürüyen merdiven arasında bakıma, zincir değişimine girmiş merdivenleri çekip ‘vay bakın bu bozuk’ diye yayınlıyorlar. Bunun üzerine bir de böyle yürüyen merdivenleri durdurup, ‘vay bakın bu da çalışmıyor’ diyerek, yayınlıyorlar. Bu algı operasyonları takip ediyoruz ve gerekli işlemleri yapıyoruz.

Gerekli işlemlerden kastınız nedir?

Biz bir polis veya asker gücü değiliz. Ancak bu kişileri tespit edebildiğimiz zaman, özellikle trenleri durdukları zaman şikâyette bulunuyoruz ve kamu hizmetini engellemekten dolayı dava açıyoruz.

Peki yürüyen merdivenlerdeki sorun iddia edildiği gibi mi?

Bu konu çok konuşuluyor ama bu tamamen suni bir gündem. Bizim elimizde çok net veriler var. Bakın biz dünyanın en çok yürüyen merdiven parkına sahibiz. Dünyadaki diğer metroların 500-600 tane yürüyen merdivene sahipken bu rakam Metro İstanbul’da iki bin. Türkiye’de yılda 20 KM yürüyen merdiven değişimi yapılıyor bunun 11 KM Metro İstanbul’un. AVM’ler, Plazalar ve diğer yerlerdeki yürüyen merdiven değişimin toplamın yarısından fazlası bizde yapılıyor.

200’den fazla insan burada çalışıyor ve çok büyük bir park yönetiyoruz. İki binden fazla ekipman içeresinde yüzde 0,5 arıza oranına ulaşırsanız bu 10 tane ekipmanın arızalı olması demektir. Gidip o iki bin merdivenden arızalıları bulursanız buradan suni bir gündem yaratmış olurunuz. Biz bunu geçen yaşadık. Taksim’deydik. Yürüyen merdiven durmuş, bir anda bütün televizyonlar onları çekmeye başladı. Bir anda duran yürüyen merdiveni haber konusu yaptılar.

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi