Halk TV Canlı Yayın
TRT'nin milyarlık bütçeli programlarından ilk 100'e yalnızca 9 program
Reyting ölçüm sonuçlarını yayımlayan Televizyon İzleme Komitesi’nin, 2018’den bu yana ‘İlk 100’ sıralamasını açıklamadığı bildirildi.

Kurulduğu 1992 yılından bu yana programların izlenme verilerini gösteren reyting sonuçlarını yayımlayan, ilk 100 programın sıralamasını yapan Televizyon İzleme Araştırmaları Komitesi (TİAK) 2018 yılının Ağustos ayından bu yana sadece en çok izlenen 10 programa listelerinde yer veriyor.

Televizyon kanallarına reklam veren özel şirketler için referans kaynağı olan detaylı reyting sonuçlarının TRT’nin başarısız programları nedeniyle yayımlanmadığı öne sürüldü.

Edinilen bilgiye göre, 2018 yılındaki bandrol ve fatura başta olmak üzere tüm gelir kalemleri toplamda 2.6 milyar TL olan ve bu alanda büyük ölçekli televizyon kanallarını geride bırakan TRT’nin çoğu dış yapım olan programları, reyting listesinde ilk 100’e girmekte zorlandı. Bir çizgi film kanalının 12 programının yer aldığı "İlk 100 program" listesine TRT'nin sadece dokuz programı girebildi. Eski televizyon dizilerini yayınlayan kanal ise bu listede yedi programıyla yer aldı.

Yönetiminde Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve televizyon kanalı yöneticilerinin bulunduğu TİAK’ın listeyi TRT’nin başarısız sonuçları nedeniyle yayınlamadığını savunan CHP Genel Başkan Yardımcısı Gamze Akkuş İlgezdi, konuyu Meclis gündemine taşıdı.

BirGün'den Hüseyin Şimşek'in haberine göre; Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na yazılı soru önergesi sunan İlgezdi, “İlk 100 program arasına 15, 20 program sokan bir özel kanal artık bunu gösteremiyor ama ilk yüz program arasında sadece dokuz programı olan TRT bunu rahatlıkla gizliyor. Yasak, TRT’nin başarısızlığını gizlemek için alınmış bir karar” diye konuştu.

Bölüm başı ne kadar ödeniyor?

TRT’nin eskiden toplum tarafından en güvenilir yayıncı olarak kabul edildiğini ancak bu durumun son yıllarda geçerliliğini yitirdiğini de bildiren İlgezdi, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay’a şu soruları yöneltti:

“Reyting sonuçlarının açık biçimde yayınlanması neden engellemektedir? Bu engellemeye karşı RTÜK neden harekete geçmemektedir? Hangi yapım, program ve bültenin reyting listesinde kaçıncı sırada yer aldığının açıklanmasının kamuoyu ve yayıncılık açısından ne gibi sakıncası bulunmaktadır? TRT yapımlarının reyting listesinde üst sıralarda yer almaması nedeniyle, TRT'nin raporların açık biçimde yayınlanmasını engellediği iddiası doğru mudur?”