Restoranlardan tepki çeken uygulama. Bundan da para alınmaz

Restoranlardan tepki çeken uygulama. Bundan da para alınmaz
Yasal boşluktan faydalanan bazı işletmeler müşterilerden "rezervasyon kaporası" talep etmeye başladı. Kimi işletmeler kişi başı 500 TL gibi sabit bir ücret alırken, kimileri ise oluşturulan menü fiyatını peşin talep ediyor.

Harcama limiti belirleme ve sosyal medya hesabına göre müşteri seçme gibi tartışmalı uygulamaların ardından bazı işletmeler şimdi de rezervasyon için kapora şartı getirdi.

Yeni uygulama, tüketiciler arasında tepkiye yol açarken, işletmeler ise ekonomik durumdaki sıkıntılar dile getirerek bu yöntemi garanti gelir sağlamak adına savunuyor.

RESTORANLARIN ÇOĞU PARAYI İADE ETMİYOR

ATV Haber'in haberine göre uygulamayı yürürlüğe koyan bazı restoranlar, menü oluşturma bedeli olarak 500 lira isterken, bazıları ise belirledikleri menü ücretinin tamamını istiyor. İade söz konusu olduğunda ise restoranların çoğu parayı iade etmiyor.

thumbs-b-c-ce771887069117b74cb6b553cdf66873.jpg

Rezervasyon yapan müşterilerin en bazılarının gelmediğini belirterek uygulamanın haklı olduğunu savunan restoran sahipleri şu açıklamayı yaptı:

İstatistiklere dayanarak söylüyorum en az yüzde 30'u gelmiyor. Yüzde yüz paranın alınması gerekiyor. Yoksa zarar ediyor işletmeler.

UYGULAMA YASAL MI?

ATV Haber muhabirinin "Rezervasyon için kapora ücreti yasal mı?" sorusuna Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü yasada boşluk olduğunu belirterek şu cevabı verdi:

"Kapora kavramı hukukumuzda düzenlenmedi. Bunun yerine bağlanma parası ya da cayma parası olarak iki ayrı tanım getirilmiştir. Buna göre eğer verilen para bağlanma parası ise sözleşmeden caysa dahi o meblağ iade edilecektir. Eğer verilen kapora cayma parası ise meblağ iade edilmeyecektir."

thumbs-b-c-47bc708b44b43adbbcd2c9bd7efe1cdb.jpg

PARANIZI GERİ İSTEYEBİLİRSİNİZ

Yurttaşın ne yapması gerektiği üzerine sorusuna yanıt veren TÜKONFED Başkan Vekili Güllü, "Rezervasyonlarından dolayı ödeme yapacaklarsa bunu bağlanma parası olarak açıklamaya yazsınlar. Rezervasyon iptali durumunda ise hemen firmaya yazılı bir bildirimde bulunsunlar tüketici heyetine başvurarak paralarının iadesini talep edebilirler." ifadelerini kullandı.

ADİSYON ÜCRETİ DE İSTENMİŞTİ

Geçtiğimiz yıl, müşteriler bahşiş vermediği gerekçesiyle adisyonlara eklenen servis ücreti bazı işletmelerde kişi başına olarak gösterilmeye başlanmıştı. Hem kuver hem servis ücretinin birlikte alınmaya başlaması tüketicilerin tepkisine neden olmuştu.

Müşteriden istenen servis ücretinin yasal olmadığını vurgulayan TUKONFED Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Mücahit Saraçlı, “Adisyonların altında yüzde 15, yüzde 20, yüzde 10 artık işletmeye göre değişen tabii ki tamamında olan bir şey değil. Ama servis ücreti diye bir ilave bir ücret koyuyorlar. Böylesine bir ücret talebinde bulunmaya hakları yok. Bu tamamen yasaya aykırı bir taleptir." demişti.

Kaynak:ATV Haber