Öğrencisinin hayatını Heimlich manevrasıyla kurtardı

Eskişehir’de 51 yaşındaki sınıf öğretmeni Renan Karabulut, okul bahçesinde yediği tostu bir parçası boğazına kaçan 8 yaşındaki öğrencisi İzzettin Abdullah’ın hayatını Heimlich manevrasıyla kurtardı. Heimlich manevrasını sağlıkçı eşinden öğrendiğini ifade eden Karabulut, “Her öğretmenin Heimlich manevrası ve ilk yardıma dair tüm eğitimleri alması büyük fayda var” ifadesini kaydetti.

Avukat Şahap Demirer İlkokulu’nda 2’nci sınıf öğrencisi İzzettin Abdullah, okul bahçesinde tost yerken tostun bir parçası boğazına kaçtı ve nefes borusunu tıkadı. Nefes alamayan Abdullah, bahçede, öğretmeni Renan Karabulut’un yanına gitti.

Öğrencisinin nefes alamadığını fark eden Karabulut, önce öğrencisinin sırtına vurdu, daha sonra ise iki kez Heimlich manevrası yaparak öğrencisinin nefes borusunu tıkayan yiyeceğin çıkmasını sağladı. Ölümden dönen 8 yaşındaki çocuk, öğretmenine teşekkür ederek elini öptü. Karabulut’un, öğrencisine Heimlich manevrası yaptığı dakikalar, okulun güvenlik kamerası tarafından anbean kaydedildi.

heimlich.webp

26 yıllık öğretmen olan Renan Karabulut, Heimlich manevrası yapmayı 27 yıllık sağlıkçı olan eşinden öğrendiğini ve her öğretmenin bu yöntemi ve ilkyardım kurallarını öğrenmesi gerektiğini vurguladı. Öğretmen Karabulut, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Okulun nöbetçi öğretmeniydim, bahçede dolaşırken İzzettin panik halde yanıma geldi. O anda elinde bir tost vardı. O anda anlamaya çalıştım, baktım ki nefes borusuna tostun gittiğini anlayınca önce sırtına vurarak müdahale ettim. O anda çözüm olmadı. Hemen Heimlich manevrası aklıma geldi. Zor bir durumdu, soğukkanlı olmaya çalıştım. Heimlich manevrası uygulayınca Allah yardım etti.” ifadelerini kullandı.

8 yaşındaki öğrencisinin nefes borusunu tıkayan yiyeceğin çıktığını gördüğünü ve öğrencinin şu an da gayet iyi olduğunu belirten Karabulut, “Benim eşim sağlıkçı, 27 yıllık ebe, tabii kendi aramızda konuşuyorduk. İşimiz hep çocuklarla, ‘Başımıza gelirse ne yaparız, nasıl davranırız’ diye sağ olsun yöntemle ilgili bilgi veriyordu. İzzettin’in olayında bunu canlı canlı yaşadık. İlk defa başıma geldi, inşallah tekrar gelmez. Ama çok şükür İzzettin’i kurtardık.” açıklamasını yaptı.

Karabulut, olayın ardından İzzettin’in ailesinin okula geldiğini belirterek “ Onlarda çok sevindi” dedi ve Heimlich manevrasına ilişkin, “Öğretmenlerimiz gerekli eğitimleri alıyor. Kesinlikle her eğitimcinin, hangi kademede olursa olsun her öğretmenin Heimlich manevrası ve ilk yardıma dair tüm eğitimleri alması büyük fayda var” ifadelerini kaydetti.

ul.jpg

TEŞEKKÜR EDEREK ELİNİ ÖPTÜ

İzzettin Abdullah ise, tost yerden nefes alamadığını ifade etti ve “Ben bahçede tostumu yerken boğazıma kaçtı. Sonra ben koşarak öğretmenime gittim. İlk önce sırtıma vurdu, sonra karnıma bastı. İkinciye güçlü karnıma basınca boğazımdakiler çıktı. O anda nefes almakta çok zorlandım. Şimdi çok iyiyim. Öğretmenim çok yardımcı oldu, ona çok teşekkür ederim. Olaydan sonra ‘çok teşekkür ederim, seni çok seviyorum’ dedim ve elini öptüm” sözlerini iletti.

renci.jpg

Kaynak:Demirören Haber Ajansı (DHA)