Karaismailoğlu: Atatürk Havalimanı hikayesi kapandı gitti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Atatürk Havalimanı hikayesi kapandı, gitti. Oranın şimdi kuzey-güney pistine 'Millet Bahçesi' olarak işe başlanıyor" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı'nda görev yapan muhabirlerle, dün akşam iftar yemeğinde bir araya geldi. İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA'nın CEO'su Kadri Samsunlu'nun da hazır bulunduğu iftar yemeğinin ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

'Atatürk Havalimanı yeniden açılacak mı?'

Adil Karaismailoğlu, bir muhabirin "Geçtiğimiz günlerde muhalefetten bir açıklama geldi. Biz iktidara gelirsek Atatürk Havalimanı'nı açacağız" diye. Siz bunu gerçekçi buluyor musunuz?" şeklindeki sorusuna Bakan Karaismailoğlu, şu şekilde yanıt verdi:

"Ben de ironiyle cevap vereyim o zaman. Onlar da uçakları İETT otobüsleri gibi zannediyorlar herhalde. Arkadan itince gidiyor zannediyorlar. Atatürk Havalimanı'ndaki sıkıntıları biliyorduk. Burası o yüzden dünyanın transit merkezi olarak planlanlanmıştı. O zamanlar, 'buraya uçak mı iner' diyenler; şu anda günlük bin 100 uçak iniyor. Bu sayılar bin 300'lere, bin 500'lere kadar çıkacak. İlave etapları yaptığımızda çok çok daha üzerine çıkacak. Bütün dünya burada birleşecek ve buluşacak. Atatürk Havalimanı hikayesi kapandı, gitti. Zaten oranın şimdi bu kuzey-güney pisti 'Millet Bahçesi' olarak işe başlanıyor zaten. Çevre Bakanlığı oranın ihalesini yaptı, başlıyorlar. 2 milyon kilometrekarelik bir alan olacak. Dış hat ve iç hat terminalleri de farklı bir fonksiyon için çalışma yapılıyor. Altyapısı kesinleşince orayı da açıklayacağız."


İBB'ye zam eleştirisi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, bir soru üzerine, İstanbul'da metro yapımı ve ulaşım zammına yönelik İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne eleştirilerde bulundu. Karaismailoğlu, "Sonuçta bizim görevimiz vatandaşımıza milletimize hizmet etmek, yaşamını kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarını gidermek. Devlet olarak bizim görevimiz o. Bu metro hatları zamanında planlandı. Metropol kentlerde toplu taşıma olmazsa olmaz. Başka bir alternatif yok. Kaliteli, güvenli, alternatif toplu taşımayı vatandaşa sunmak zorundasınız ki yoksa herkes kendi özel aracıyla trafiğe çıkarsa burada işinden çıkılamaz bir hale gelecek. O yüzden bu metro yatırımlarını çok hızlı yapmak lazım" dedi.


'Başkalarının yaptığı hizmete çökme gayreti var'

"Biz bakanlık olarak 103 kilometre metro yapıyoruz" diyen Adil Karaismailoğlu, "Şu anda belediyenin inşaatı devam eden 100 kilometre metro hattı var. Biz tarih veriyoruz. '2023 yılının sonuna kadar neredeyse 103 kilometrenin tamamını bitirip İstanbullular'ın hizmetine vermiş olacağız. Biz diyoruz ki, onlar bizimle hizmette yarışsınlar, bir an önce onlar da bitirip İstanbul'un trafiği rahatlasın. Ama maalesef o heyecanı orada göremiyoruz. Sonuçta yapılan bir hizmette yarışmak istiyoruz. Başkalarının yaptığı hizmete çökme gayreti var. Rahatsız oluyoruz. Herkesin yaptığını vatandaşın görmesi lazım. Hizmeti yapmayanların da dersini alması lazım. Daha önce başlamış metro hatları var. Şu an belediyenin yaptığı 100 kilometrelik metro hattı daha önce başlamış hatlardı. Yeni hiçbir hat olmadığı gibi mevcutlarda da hiçbir çalışma yok. Bu hızla 10 senede bitmez o metro hatları. İnsan bir İstanbullu olarak üzülüyor buna" ifadelerini kullandı.


'Biz de bilmiyoruz'

Bir gazetecinin "Burada sorun ne? Kaynak sorunu mu?" şeklindeki soruya ise Karaismaioğlu, "Bu zihniyet meselesi. İstanbul'un kaynağı İstanbul'a yeter. Bunu kendileri de söylüyordu. Çünkü İstanbul'un çok ciddi bütçeleri var. Bu bütçeler yatırımlar için veriliyor. O bütçeler yatırımlara gitmiyor. Nereye gittiğini biz de bilmiyoruz. Zamanı gelince vatandaşımız nereye gittiğini sorar. Ama bunlar mutlak bitmek zorunda. Yoksa İstanbul'daki trafik sorunu içinden çıkılamaz hale gelir. Ayrıca toplu taşımaya zam yapılıyor. Çok yanlış bir şey. Çünkü özel araçlı yolculuklara vatandaşı caydırmak için ekonomik bir toplu taşıma sunmak zorundasın. Bu devletin ve belediyenin asli görevi. Bununla dertlenmek ve uğraşmak gerekir ama maalesef bunu göremiyoruz" diyerek yanıt verdi.