EPDK'den İGDAŞ'a soruşturma

EPDK'den İGDAŞ'a soruşturma
EPDK, doğalgaz abonelerinden yoğun şekilde gelen şikayetleri gerekçe göstererek İGDAŞ'a soruşturma başlattı. Soruşturmanın ardından İBB Meclis Üyesi Tarık Balyalı Halk TV'ye değerlendirmelerde bulundu.

EPDK tarafından yapılan açıklamada, İstanbul’da ikamet eden doğalgaz abonelerinden yoğun şekilde gelen yüksek fatura şikâyetlerini tek tek incelenmesi ve ilgili dağıtım şirketi İGDAŞ’ın mevzuata aykırı sürelerde abonelerine fatura düzenlediğinin tespit edilmesi gerekçe gösterilerek soruşturma açtığı belirtildi.

EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz,“Gelen şikâyetlere baktığımızda mevzuata aykırı sürelerde fatura düzenlendiğini tespit ettik. bu durum haliyle vatandaşlarımızın faturasını oldukça yükseltmiş. derhal soruşturma açtık. gerekeni yapacağız” dedi.

İBB Meclis Üyesi Tarık Balyalı, Şule Aydın ile Haber Masası programına bağlanarak, EPDK'nin soruşturması hakkında açıklamalarda bulundu.

Balyalı'nın açıklamaları şöyle:

İGDAŞ bu süreç içerisinde uygun olmayan faturalar mı gönderdi?

"Bize gelen soruşturma bilgisine göre, sadece süreye ilişkin bir soruşturma söz konusu. Yasaya göre 25 ile 35 gün arasında maksimum fatura günleri belli olmak zorunda. Ama tabi bu pandemi sürecinde faturalarda çok ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Özellikle sayaç okumada İGDAŞ, çok sıkıntı yaşıyor. Bu karantina günlerinde  sokağa çıkıp yasağı ilan edilen günlerde de İGDAŞ'ın sokağa çıkıp sayaç okuma şansı olmuyor. İstanbul'da 6 milyondan fazla doğal gaz abonesi var. İstanbul'da pazar günleri hariç 26 günün tamamında ay boyunca sayaç okunuyor. Şimdi bu süreçte ne yazık ki sayaç okuma süreleri aksadı. Vatandaşlarımızın sayaç okuma ekiplerini çeşitli sebeplerle korkudan başka sebepten binalara almak istememesi, eleman azlığı gibi pek çok gerekçeyle fatura süreleri uzar hale geldi o yüzden de faturalar biraz yüksek geldi.Aslında bunu EPDKde çok iyi biliyor. Çünkü Türkiye'nin bütün dağıtım kurumlarının içinde bulunduğu durum bu. Sadece İstanbul Abone sayısı nedeniyle 26 gün boyunca 1 ay boyunca sürekli sayaç okuyan bir kurum. Daha küçük yerlere giderseniz belki oralarda 5 günde 10 günde sayaçlar okunabilir ama İstanbul için bu mümkün değil. Pandemi süreci ve sokağa çıkma yasağı süreci ne yazık ki sayaç okuma sürecine çok ciddi zarar veriyor. Herkesin bildiği bir şey EPDK'nin de bildiği bir şey Türkiye'deki bütün kurumların bildiği bir şey. Ama ne yazık ki sadece İGDAŞ'a bu konuda soruşturma açılıyor. Biz bunlara alışığız zaten."

Neden yalnızca İGDAŞ'a soruşturma açıldı?

"Benim kişisel görüşüm, son bir senedir yaşadıklarımızdan farkı yok. Tamamen siyasi sebeplerle İstanbul'da büyükşehir belediyesini sayın Ekrem İmamoğlu'nu baskı altına almak için yapılan bir uygulama olarak görüyorum ben. Yoksa herkesin yaptığı bir şeyden dolayı sadece İGDAŞ'ın soruşturma geçirmesi akli bir durum değil."

İGDAŞ'ta kıyasen fatura uygulaması var mı?

"İGDAŞ'ta hiç kıyasen fatura uygulaması olmadı. 60 gün boyunca uygulanan bir karantina süreci uygulansaydı kıyasen fatura düzenlemesi uygulanacaktı. Ama böyle bir şey olmadığı için sayaç okuma sistemiyle ilerledik. Sokağa çıkma yasağı günlerinde İGDAŞ ekiplerine izin verilse sayaç okuma işlemini o günlerde de yaparız. Nisan ayı içerisinde 7 8 günü sokağa çıkma yasağı ile geçirdik. Doğal olarak bunlar da doğal gaz faturalarına yansıyacak."

İBB'den açıklama

Soruşturma başlatılmasının ardından açıklamalarda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Sözcüsü Murat Ongun, Corona virüsü salgını nedeniyle doğal gaz faturalarının okunmasının uzun sürdüğünü söyledi.

Ongun, Twitter üzerinden yaptığı açıklamada, soruşturmanın fazla fatura kesilmesi nedeniyle olmadığını savundu.

İGDAŞ'tan açıklama

İGDAŞ Genel Müdürü Mithat Bülent Özmen’in EPDK soruşturmasıyla ilgili açıklaması şöyle:

“İGDAŞ 6,5 milyon abonesi olan Türkiye’nin en büyük ve dünyanın sayılı doğal gaz dağıtım şirketlerinden bir tanesidir.

Abone sayısı itibariyle pazar günleri hariç haftanın her günü sayaç okunması gerekmektedir. Ancak tüm dünyada olduğu gibi ülkemizin de olağanüstü bir dönemden geçtiği muhakkaktır.

Bu süreçte hem abonelerimizin hem de sayaç okuyan personelimizin sağlığının korunması ve bulaşma riskinin minimize edilmesi çok önemlidir. Bu çerçevede EPDK’nın aldığı kıyas fatura uygulaması şartlarından birisi de, saha çalışanlarının azami düzeyde izolasyonunun sağlanması ve sosyal mesafenin korunması halidir.

Nitekim sayaç okuma personelimizin bir kısmı kronik rahatsızlıkları nedeniyle Cumhurbaşkanlığı genelgesi kapsamında idari izinli veya karantina sürecindedir. Yine bu dönemde sağlık problemleri nedeniyle ve sağlık raporu almak suretiyle izinli olan veya ailesinde yüksek riskli bireyler olduğu vb. sebeplerle izin kullanan personelimiz bulunmaktadır.

Yine salgın nedeniyle binalara girme ve sayaç okuma faaliyetleri normal zamanlara göre nispeten daha güç olmaktadır. Virüse yakalanma oranının diğer illere göre yüksek olduğu ve bu manada ilk sırada gelen İstanbul’da, abonelerimiz dışarıdan gelen kişilere karşı bulaş riski nedeniyle daha tedbirli davranabilmektedirler. Dolayısıyla sayaç okuma yapan çalışanlarımız kapı otomatları açılmamak suretiyle zaman zaman binalara alınmamakta, güvenlik görevlilerinin izin vermemesi nedeniyle sitelere girememektedirler.

Diğer taraftan Nisan ayı içerisinde sokağa çıkma yasağı nedeniyle altı gün sayaç okuması yapılamamıştır. Yine resmî tatiller ve Ramazan Bayramı da dikkate alındığında, Mayıs ayında aynı nedenlerle dokuz gün sayaç okuma imkânının olmayacağı öngörülmektedir. Dolayısıyla bu zorunlu haller fatura gün sayısını uzatmaktadır. Bununla birlikte, sayaç okuma sayısının artırılması için, kurumumuzun tüm birimleri ve saha çalışanlarımız büyük bir özveri ve insanüstü bir gayret göstermektedir.

Bu durum daha önce hem kamuoyu ile paylaşılmış hem de sayın EPDK yönetimi gerekçeleriyle birlikte bilgilendirilmiştir.

Daha önce hiç tecrübe edilmemiş olağanüstü bir dönemden geçiyoruz. Bu süreçte sadece kurumumuz değil bütün kurum ve kuruluşların, söz konusu olağanüstü koşulları kamu sağlığını da gözeterek aşmaya çalıştığı muhakkaktır. Dolayısıyla hem sektörümüzde hem de diğer sektörlerde benzer sorunlarla farklı şekillerde karşılaşılması muhtemeldir.

Bu çerçevede, daha evvel de paylaşıldığı üzere, talepleri halinde abonelerimize gerekli kolaylığın sağlanacağını tekraren ifade etmek isteriz.

Kamuoyuna saygıyla duyururuz.”

İlgili Haberler
Etiketler :