Bakanlık onay vermediği metro projesini İBB'den istedi
BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İBB’ye yazı yazarak, büyük bir kısmının Sancaktepe ilçesinden geçmesi planlanan 6 istasyonlu 6,95 kilometre uzunluğundaki Yenidoğan-Cumhuriyet-Emek metro hattı projesinin bakanlığa devredilmesini istedi. İBB’ye gönderilen yazıda, AKP'li Sancaktepe Belediyesi’nin İBB’nin metro hattını devralması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na başvurduğu belirtildi.
İBB Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na gönderdiği yanıtta, metro hattının ihalesinin 3 Mart 2017’de yapılarak yüklenici şirkete yer teslimi yapıldığı ama gerekli ödenek planlamasıyla ve yükleniciye biriken hakediş ödemeleri yapılamadığı için projenin 2017’nin sonunda tamamen durdurulduğu hatırlatıldı.
İBB: İki defa onay verilmedi
Yazıda, metro hattının yapım işlerinde yurtdışı kredisi ve finansı kullanılabilmesi için öncelikle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın onayı ile Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı Kamu Yatırım Programı’na dahil edilmesi gerektiği vurgulandı. Ayrıca yazıda, bakanlığın metro hattı için 24 Ağustos 2015 tarihinde ve 27 Mart 2020 tarihinde İBB’ye gönderdiği yazılarla metro hattının yapımına iki defa onay vermediği açıklandı.
Bakanlığa gönderilen yazıda şu ifadelere de yer verildi:
“Hattın Kamu Yatırım Programı’na alınabilmesi için, 17 Aralık 2019 tarihli yazımızla hattın güncel durumu ve önemi belirtilerek tekrar Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’na başvuruda bulunulmuştur. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı yazısında söz konusu başvurunun Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı onayı bulunmadığı için uygun görmemiştir.”
'29 Aralık'ta ihale yapıldı, hat Söğütlüçeşme'ye kadar uzatıldı'
İBB’nin yazısında, söz konusu metro hattının İmes’ten Söğütlüçeşme’ye kadar uzatılmasının hedeflendiği belirtilerek, metro hattının projesinin hazırlanması amacıyla 29 Aralık’ta ihaleye çıktığı açıklandı. Yazıda, metro hattının Söğütlüçeşme’ye kadar uzatılarak İBB tarafından tamamlanacağı ifade edildi.
Ayrıca 2021 yılında sadece yüzde 2 ilerlemeye ulaşan metro hattının kuyuları, “çevresel ve depremsel riskler nedeniyle” İBB tarafından kapatılmıştı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu o dönem yaptığı açıklamada, “Deprem açısından oraların çevre ile ilgili oluşturduğu risk açısından burayı doldurmamız lazım. Doldurduğumuz yerleri, yarın kredi bulduğumuzda açmamız bir ay” demişti.
İmamoğlu'nun avukatları HSK'da: İnancımızı korumak istiyoruz
Soylu'ya haber gönderdi: Emniyet Genel Müdürü, AKP'den aday olabilir