THY take offa geçemedi yine zarara uçtu
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Bilal Ekşi, zarar döneminin sona erdiğini kurumun “take off” (havalanma) zamanının geldiğini açıklamıştı. Ancak, rakamlar beklendiği gibi olmadı.
THY yakasını zarardan kurtaramadı. Milyonlarca dolarlık büyük reklam kampanyaları düzenleyen ve imzaladığı sponsorluklara ödediği büyük paralar ile gündeme gelen THY zarar etmekten kurtulamadı. THY geçen yıl olduğu gibi bu yıl da zarara uçmaya devam etti. Yılın ilk çeyreğinde 1 milyar 421 milyon lira zarar açıklayan THY, yılın ikinci çeyreğinde ise 194 milyon lira net zarara imza attı. Şirket turizmde yaşanan krizin de etkisiyle 2016'nın ikinci çeyreğinde 206 milyon dolar, ilk altı ayında ise 486 milyon dolar operasyonel zarar kaydetmiş, yılı 47 milyon lira kâr ile zor kapatmıştı.
2016'YI ZOR TAMAMLADI
THY'nin yolcu sayısı ise bu yılın ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine oranla kısmen toparlanma gösterirken; yolcu sayısı mayıs ayındaki yüzde 4.5'lik artışın ardından haziranda yüzde 13.5'lik artış kaydetti. İkinci çeyrek hasılatı yüzde 32 artışla 9.36 milyar lira olan şirket, ilk 6 ay sonunda ise yüzde 23 artışla 16.7 milyar lira hasılat elde etti. Geçen yıl ilk altı ayda 1.89 milyar lira olan zarar ise bu yıl aynı dönemde 1.62 milyar lira oldu.
8.4 MİLYAR KİRA BORCU
Operasyonel performans, şirketin geçen yıl ikinci çeyrekte yazdığı 656 milyon liralık zararın 194 milyon liraya inmesinde de etkili oldu.
THY'den yapılan açıklamaya göre şirketin haziran sonu itibarıyla toplam 8.4 milyar dolar karşılığı finansal kira borcu bulunuyor. Söz konusu borcun 3.3 milyar dolarlık kısmı Euro, 2.06 milyar dolarlık kısmı dolar, 2.8 milyar dolarlık kısmı ise Japon Yeni'nden oluşuyor. Şirket ikinci çeyrekte 140 milyon dolar operasyonel kâr etti.