Dünyanın en zengin isimlerinden Abramoviç Türkiye'deki iki noktada para akıtıyor. Duyan 'Bu nasil bir para' diye soruyor

Dünyanın en zengin isimlerinden Abramoviç Türkiye'deki iki noktada para akıtıyor. Duyan 'Bu nasil bir para' diye soruyor
Chelsea kulübünün sahibi olduğu dönemde Londra'da yaşayan dünyanın en zengin isimlerinden Rus oligark Abramoviç'in yeni durağı Türkiye. Türkiye'de Bebek'teki villasında yaşayan ünlü Rus milyarder yatlara olan düşkünlüğü ile de biliniyor. Abramoviç'in yatları için Marmaris ve Göcek'teki yat limanlarına yatırdığı para parmak ısırttırıyor

Abramoviç'in her biri birer yüzer saray olan ve her türlü lüksü barındıran yatları Marmaris ve Göcek'teki yat limanarında demirli bulunuyor.

Türkiye'de iş yapmaya başlayan ve yatırımlarını kaydıran dolar milyarderi, sadece yatlarının barınması için iki limana yılda 200 bin Euro'nun üzerinde para ödüyor.

Aslında Türkiye'nin güneyindeki yat limanlarının pahalılığı dünyanın diline düşmüş bulunuyor. Muğla ve Marmaris'teki yat limanlarında tekne ve yat bağlama fiyatları dünya standartlarını bile geride bırakmış durumda. Sadece 28 metrelik ortalama bir teknenin yıllık bağlama ücreti Akdeniz yat limanlarında 30 bin eurodan başlıyor. Marina'ların bağlama ücretleri Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın belirlediği tarifelere göre uygulanıyor.

Yat ve Tekne Endüstrisi Derneği (YATED) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Bekiroğlu, yüksek bağlama ücretleri nedeniyle birçok teknenin yakın ülkelerdeki marinalara yöneldiğini ifade etti. Bekiroğlu, "Tekne çok ama marina yok" diyerek, sektördeki en büyük sorunun kapasite yetersizliği ve fiyat artışı olduğunu vurguladı. Türkiye'de toplam 83 kıyı tesisinin 19 bin 191 bağlama kapasitesine sahip olduğunu belirtti.

Fiyatlar uçuk

Bekiroğlu, Türkiye'nin cennet koylarının "tekne parklara" dönüştüğünü ve mevcut 25-30 marinanın toplam bağlama kapasitesinin 6500 civarında olduğunu söyledi. Kapasitenin hızla en az yüzde 50 artırılması gerektiğini belirten Bekiroğlu, yüksek fiyatların denizciliğe başlamak isteyenleri zorladığını ekledi.

Örneğin, Monaco'da 42 metrelik bir teknenin yüksek sezonda günlük bağlama ücreti 650 euro iken, aynı tekne Göcek'te 1200 euro, Bodrum'da 700 euro ve Yunanistan'da 35 euro. Bu durum, yabancı yatların Türkiye yerine yurt dışına gitmesine neden oluyor.

Marmaris'teki ücretler

Marmaris Belediye Meclisi'nin aldığı karara göre, Bozburun Mahallesi'ndeki yat yanaşma yerinin 7 aylık ücreti dikkat çekiyor. Yabancı bayraklı 28 metrelik bir teknenin günlük bağlama ücreti 2750 TL olarak belirlendi. Teknenin boyu 28 metreden büyükse, her metre için ek 250 TL alınıyor. 7 aylık turizm sezonu boyunca yat yanaşma ücreti ise 26 bin 208 TL.

İstanbul'daki ücretler

İstanbul'daki marinalarda da fiyatlar dikkat çekiyor. Tarabya Marina'da 10 metrelik bir teknenin yıllık bağlama ücreti 400-500 bin lira arasında değişirken, Ataköy Marina'da 9 metrelik bir tekne için yıllık ücret 4000-5000 euro arasında. Marin Türk'te 9 metrelik bir tekne için yıllık bağlama ücreti 200-250 bin TL arasında değişiyor. Tuzla Viaport'ta ise 10 metrelik bir tekne için yıllık bağlama ücreti 200-250 bin lira arasında.

Abramoviç servet ödüyor

Rus milyarder Roman Abramoviç'in lüks yatları, 2 yıldır Marmaris ve Göcek'te demirli. Abramoviç'in, boyları 164 ve 139 metre olan yatları için yıllık 200 bin euro'nun üzerinde ödeme yaptığı öğrenildi.