İtiraf Gibi Rapor: Okullara İmam Girmesinin Risklerinin MEB de Farkında!

İtiraf Gibi Rapor: Okullara İmam Girmesinin Risklerinin MEB de Farkında!
Milli Eğitim Bakanlığı kendi projesi olan imamların okulda ders vermesini, ÇEDES projesini açıkladığı raporunda “riskli” bulduğu bölümleri açıkladı. Raporda bu projenin kapsayıcı olmadığı, daha da ayrımcılık yaratabileceği riski yer aldı.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, “Cumhuriyetin 100. Yılı: Eğitimde Geleceğe Bakış Raporu”nu yayımladı. Dergi kapsamında eğitim dört başlık altında incelenirken bu başlıklardan biri de “Eğitim Felsefesi ve Değerler” oldu. Bakanlıktan analiz kapsamında itiraf niteliğinde bir değerlendirmeler geldi.

'Fırsatlar ve Riskler' olarak ders içeriği anlatıldı. Riskli bulunanlar ise en başından beri bu eğitime karşı çıkanların dedikleri oldu.

"Toplumsal Uyum, Değer ve Ahlak Eğitimi"
Bireysel ve toplumsal düzeyde anlaşmazlıklar, çatışmalar ve krizler artmaktadır. Karakter eğitimi çatışma çözme becerileri ve sosyal sorumluluk gibi özellikleri ön plana çıkararak toplumu oluşturan farklı kesimler ve bireyler arasındaki uyumun artırılmasına katkı sağlayacaktır.

RİSKLER

"Bireyselleşme, ayrımcılık gibi eğilimlerin yaygınlaşması
Değerler ve ahlak eğitiminin hedef kitleye uygun verilememesi
Değerler ve ahlak eğitimindeki yaklaşımlar ve kullanılan yöntemlerin hedef kitleye uygun olarak verilememesi
Değerler ve ahlak eğitiminde kapsayıcılığın sağlanamaması
Teknolojideki hızlı gelişiminin, etik tartışmaları, veri gizliliği ihlallerini ve ahlaki sorunları daha karmaşık bir
hâle getirmesinin bu sorunların farklı boyutlarda ele alınması gerekliliğine sebep olması
Değerler ve ahlak eğitim programlarının tasarımında ve uygulanmasında, kapsayıcılığın potansiyel bir zorluk olarak ortaya çıkması ve bu durumun ahlaki değerlerin aktarımını ve öğrenilmesini zorlaştırması
Eğitim kurumları ve eğitim öğretim süreçlerinde değerler ve ahlak eğitiminin sadece yerine getirilmesi
gereken talimatlar olarak kabul edilmesinin değerlerin içselleştirilmesini ve benimsenmesini olumsuz etkileme ihtimalinin olması
Toplumun farklı kesimlerinin, değerler ve ahlak eğitimi programlarının içeriği ve öğretilen değerler konusunda farklı görüşlere sahip olması
Değerler ve ahlak eğitimi programlarının etkililiğini ölçmenin ve değerlendirmenin zor olması
Dijital medyanın değerler ve ahlak eğitimi programlarında yer alan ahlaki değerlerin basitleşmesine veya
yozlaşmasına neden olması
Teknolojinin yanlış kullanımı ve dijital bağımlılığın, değerler ve ahlak eğitiminin uygulanmasında olumsuzluklara neden olması"