105 ışık yılı uzaklığımızda iki ötegezegen bulundu: Biri yaşama uygun olabilir

Dünya'dan 105 ışık yılı uzaklığında bulunan TOI-4306 adlı kızıl cüce yıldızının, kayalıktan oluşan iki ötegezegene ev sahipliği yaptığı ve bu gezegenlerden birinin yaşama elverişli olma ihtimalinin olduğu bildirildi.

Bilim insanları, Dünya'dan 105 ışık yılı uzaklıkta bulunan TOI-4306 isimli kızıl cüce yıldızının, kayalıktan oluşan iki ötegezegene ev sahipliği yaptığını ve bunlardan birinin yaşama elverişli olmasının muhtemel olduğunu doğruladı.

Astronomy & Astrophysics dergisinde bildirildiği üzere, yeni keşif Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) gezegen avcısı uzay teleskobu TESS aracılığıyla yapıldı.

Liège Üniversitesi'nden başyazar Dr. Laetitia Delrez, "Bu takip, ışıklarının çoğunu yakın kızılötesinde yayan ve TESS'in oldukça sınırlı bir duyarlılığa sahip olduğu TOI-4306 gibi nispeten soğuk yıldızlar sözkonusu olduğunda önemini özellikle gösteriyor" dedi.

İkincisi yaşanılabilir bölgede olabilir

Bern Üniversitesi'nden ortak yazar Brice-Olivier Demory, "Meksika'daki Bern liderliğindeki SAINT-EX teleskobu da dahil olmak üzere, SPECULOOS konsorsiyumunun karma yakın kızılötesi hassas yer tabanlı teleskoplarını kullanarak, TESS'in tespit ettiği aday gezegeni doğrulamak ve karakterize etmekle kalmadık, aynı zamanda daha önce bilinmeyen oldukça özel ikinci bir gezegen keşfettik" diye ekledi.

Ekip, her iki gezegenin de kayalıklardan oluştuğunu ve Dünya'dan yüzde 30 ila 40 daha büyük olduklarını tahmin ediyor. Bilim insanlarının açıklamasına göre, iki gezegen de yıldızın yörüngesinde sırasıyla 2,7 gün ve 8,5 günde dönüyor. Öte yandan kızıl cüce yıldızı, Güneş'ten daha küçük ve daha soğuk, bu nedenle tespit edilen ikinci gezegenin tıpkı bizimki gibi yaşanabilir bölgede olduğu tahmin ediliyor.

'Acele etmemeliyiz'

Bern Üniversitesi'nden ortak yazar Dr. Robert Wells, "Bu ikinci gezegen, Dünya'mızın Güneş'ten aldığı kadar radyasyon alıyor, bu nedenle yüzeyinde potansiyel olarak sıvı su olabilir" dedi.

Sözlerine devam eden Wells, "Ancak aceleci davranmamalıyız. Doğru noktada olması yaşanabilir olduğunun yüzde yüz garantisi değil. Karbondioksit bakımından zengin, 500 dereceye yakın bir düdüklü tencere olan komşu gezegenimiz Venüs de Güneş etrafındaki bu sözde yaşanabilir bölgeye yakın bulunuyor" diyerek aceleci davranılmaması gerektiğinin altını çizdi.

halktv.com.tr // DIŞ HABERLER