Matematik ve fen soruları sınavın belirleyicisi olacak
Milli Eğitim Bakanlığının (MEB) uyguladığı, 8'nci sınıf öğrencilerinin girmiş olduğu Liselere Geçiş Sınavı (LGS), Türkiye genelinde yaklaşık 1 milyon 200 bin öğrencinin katılımıyla gerçekleşti. Adil Kurt, “Matematik ve fen soruları bu sınavın belirleyicisi olacak” dedi.
Sınav, iki oturumda yapıldı. Birinci oturum 09.30'da, ikinci oturum ise 11.30'da başladı. Sınavın birinci bölümünde öğrencilere 50 soruluk sözel alan için 75 dakika süre verildi. İkinci bölüm ise 40 soruluk sayısal alan testi için öğrencilere 80 dakika süre tanındı. Sınavda A, B, C ve D olmak üzere öğrencilere 4 farklı kitapçık verildi. Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt ve Ortaokul Akademik Kurulu sınavı değerlendirdi:
Uğur Okulları Sınavlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adil Kurt, “LGS bu yıl da, okullarımızda kovid-19 nedeniyle gerekli önlemler alınarak gerçekleştirildi. LGS’ deki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına bağlı kalınarak sorulmuştur. MEB’in yıl boyunca yayımlamış olduğu örnek sorular ve çalışma fasikülü sorularıyla genel anlamda uyumlu sorular sorulduğu gözlemlenmiştir. LGS’nin geneline bakıldığında matematik dersinin uzun ve zaman alıcı sorulardan oluşması nedeniyle öğrenciler matematikte zorlanmıştır. Fen bilimleri dersinde ise soruların geçen seneye göre zorluk derecesinin daha fazla olduğu bilgisi paylaşılmıştır. Ayrıca matematik ve fen bilimleri derslerinin son ünitelerinden soru sorulmamıştır. Bu nedenle öğrencilerin sıralamalarını matematik ve fen bilimleri dersleri belirleyecektir. Türkçe dersinde okuma becerisi güçlü, dikkat becerisi yüksek öğrencilerin yapabileceği tarza sorulardan oluştuğu gözlemlenmiştir. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ise genel olarak paragrafı yorumlamaya, harita okur yazarlığı ve tablo grafik okumaya dayalı sorular sorulduğu iletilmiştir. İngilizce ve din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinden de düzenli çalışan, dikkatli olan öğrencilerin rahatlıkla çözebileceği tarzda sorular sorular sorulduğu iletilmiştir. Düzenli kitap okuyan öğrencilerin okuma, anlama ve zamanı iyi değerlendirme konusunda daha başarılı olacaklarını bu sınavda da gözlemlemiş olduk” diye konuştu.