Türkiye’de e-ticaretin yükselişi: Kapalı Çarşı esnafı da dijitalleşiyor

Türkiye’de e-ticaretin yükselişi: Kapalı Çarşı esnafı da dijitalleşiyor
Türkiye'nin köklü alışveriş kültürü, e-ticaretin yükselişiyle dijital dünyaya taşınıyor.

E-ticaret, Türkiye’de her geçen gün daha fazla işletmenin radarına giriyor.

Ticaret Bakanlığı’nın “E-Ticaretin Görünümü Raporu”na göre, 2024 yılında Türkiye’nin e-ticaret hacminin 2024’te yılında bir önceki yıla 2 katına yaklaşması öngörülüyor.

Sadece büyük markalar değil, tarihi ve geleneksel esnaf da bu dönüşüme ayak uyduruyor.

Türkiye ve dünyanın en eski alışveriş merkezlerinden biri olan Kapalı Çarşı’da birçok işletme, online satış platformlarına entegre olmaya başladı.

Çarşının geleneksel esnaflarından ‘Beril İç Giyim Mağazası’ (tutku-outlet.com) sahibi Samet Kekeç, tutku-outlet.com aracılığıyla dijital dünyaya adım atan isimlerden biri.

Kekeç, “Kapalı Çarşı’nın ruhunu koruyarak modern ticaretin bir parçası olmamız gerekiyor. Artık müşterilerimiz dünyanın her yerinden tek tıkla bize ulaşabiliyor,” dedi.

Tüketicilerin artık sadece kıyafet değil daha önce internetten sipariş etmekte tereddüt ettikleri elektrikli mutfak aletleri gibi ürünler için de e-ticarete yöneliyor.

Türkiye'nin yerli elektrikli taş fırın markası ‘Dr. Maya’(drmayahome.com)’nın direktörü Kubilay Çakır, e-ticaretin tüketici alışkanlıklarını nasıl dönüştürdüğüne dikkat çekiyor.

whatsapp-image-2025-01-30-at-14-12-22-1.jpeg

Çakır: “Biz de bu değişime ayak uydurarak, Türkiye'nin hemen hemen birçok şehrine sipariş verildikten 24 saat içinde teslimat yapmaya başladık.” ifadelerini kullandı.

Özellikle mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışverişler, toplam işlem sayısının %91’ini oluşturuyor.

İstanbul, e-ticarete en hızlı adapte olan şehirlerin başında gelirken,
Kapalı Çarşı gibi tarihi ticaret merkezlerinin de dijitalleşmesi, Türkiye’nin e-ticaret alanında geldiği noktayı gözler önüne seriyor.

Dijitalleşmeye ayak uyduran işletmeler, sadece yerel pazarda değil, küresel çapta da rekabet etme şansı yakalıyor.

Türkiye’deki işletmeler için bu dönüşüm artık bir tercih değil, kaçınılmaz bir gereklilik haline gelmiş durumda.

Kaynak:Tanıtım Bülteni