Bebekleri tehlikeli yiyeceklerle beslemek: Bilim insanları çocuklarda alerjiyi önlemenin riskli bir yolunu buldu

Öyle görünüyor ki bilim insanları bize, sadece banyo suyunun ısısını düşürmekle değil, aynı zamanda alerjen yiyeceklerin erken yaşlarda verilmesiyle de bir çocuğun vücudunun sertleşmesinin mümkün olduğunu anlatmaya çalışıyor.

Çocuklarda alerjinin önlenmesine ilişkin oldukça beklenmedik bilgiler yakın zamanda Mirror tarafından yayınlandı .
Dr Miriam Stoppard, Southampton Üniversitesi'nden çocukların yer fıstığı, balık, yumurta ve süt gibi gıdalara alerji geliştirme riskini azaltmaya yardımcı olacak tekniklerin geliştirilmesine yardımcı olacak bir araştırma yayınladı. Onlara göre eğer çocuğunuzun yer fıstığına alerjisi olmasını ya da herhangi bir alerjiye sahip olmasını istemiyorsanız, ona çocukluğunda yaygın olarak görülen alerjiye neden olan gıdaların hepsini verin. Bu, çocuklara bir yaşına gelmeden önce çilek, peynir, balık, yumurta, süt, susam ve yer fıstığı dahil kuruyemişlerin verilmesi gerektiği anlamına gelir.

fistik.jpg

Bu oldukça saçma görünüyor ve çoğu ebeveyn kesinlikle bu çalışmanın sonuçlarına dayanarak deney yapmayacak, ancak çoğu Afrikalı çocuğun yer fıstığıyla tanıştığını ve onlara neredeyse hiç alerjisi olmadığını, Avrupalı ​​​​çocuklar için ise bunun çok yaygın olanlardan biri olduğunu unutmayın. "kırmızı liste"deki ürünler. Araştırmacılar, sütten kesildikten sonra tüm çocukların diyetlerine yer fıstığı ürünlerinin eklenmesi durumunda yer fıstığı alerjilerinin %77 oranında azaltılabileceğini söylüyor.

İngiltere'nin King's College London'daki "alerji çarı" Profesör Gideon Luck tarafından yapılan önceki araştırma, yer fıstığı ürünlerini erken yaşlardan itibaren yemenin, dört ila altı ay arasında uygulanması halinde alerji riskini azaltabileceğini buldu.
Her halükarda, bilim adamları konuyu ebeveynler için genel öneriler oluşturacak kadar derinlemesine inceleyene kadar, özellikle bir çocuk doktoruna danışmadan kendi çocuğunuzla deney yapmamalısınız.