Twitter, bütün siyasi reklamları yasaklıyor
Sosyal medya platformu Twitter, 22 Kasım'dan itibaren dünya genelinde bütün siyasi reklamları yasaklayacağını duyurdu.
Twitter'ın kurucusu Jack Dorsey, attığı bir tweetle duyurduğu haberi, "Biz politik mesajların ulaşılabilirliğinin kazanılması gerektiğine inanıyoruz, satın alınmasına değil" mesajıyla paylaştı.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…????
— jack ???????????? (@jack) October 30, 2019
TWITTER'DA REKLAM ÜCRETLERİ NE KADAR?
Twitter, atılan tweetlerin daha geniş kitlelere ulaşıp yüksek etkileşim alınabilmesi için belli bir reklam ücretlendirme tarifesi sunuyor. Bu ücretlendirme, 10 dolar ile 2 bin 500 dolar arasında değişim gösteriyor.
Reklam ücretlerinin görece düşük olduğu bir platform olan Twitter'ın bu kararı, televizyon kanallarında bir defaya mahsus olarak saniye başına 40 bin TL'yi bulabilen reklam ücretleri göz önünde bulundurulduğunda mali açıdan daha zayıf siyasi partilerin erişilebilirliğini azaltabilir.
Türkiye'de her seçim döneminde gündeme gelen anaakım medyada muhalif partilerin yer bulamaması sorunu ise bu kararın bir başka boyutu. Anaakım medyanın, iktidarın nüfuzu altında olması sebebiyle sesini yeterince duyuramayan muhalif partiler için sosyal medya güçlü bir propaganda kaynağıydı. Bu kararın, anaakım medyanın baskı altında olduğu ülkelerdeki muhalif sesleri de etkilemesi muhtemel gözüküyor.