Tatil Tercihlerini Sosyal Medya Belirliyor
Pandeminin ardından turizm sektörü toparlanma turlarını sürdürse de değişen seyahat alışkanlıkları kaldığı yerden devam ediyor. Birçok insan, tatil planlama, rezervasyon yapma ve yönetme gibi aşamaları online platformlardan gerçekleştiriyor. Tüketicilerin artık otellerin fotoğraflarından ve internet sitelerinden daha fazlasına ihtiyaç duyduğunu aktaran Tatilciden.com Kurucusu Onur Öztürk ise vatandaşın tercihlerini aktardı.
Tatilcilerin enflasyon etkisiyle erken rezervasyon fırsatlarını kaçırmadığını dile getiren Öztürk, "Enflasyon etkisi ile tatilciler, erken rezervasyon fırsatlarına her zamankinden daha çok talep gösterdi. 2024 yazı için otel konaklaması taleplerinde artış olacağını izliyoruz. Bu doğrultuda en çok çocuklu ailelerden talep alıyoruz. Özellikle de her şey dahil konaklama seçeneğine daha sıcak bakıyorlar. Balayındaki çiftler ve çocuksuz aileler ise butik tesislere ve alternatif konaklama şekillerine daha çok eğilim gösteriyor" diye konuştu.
“Kötü otel yoktur, yanlış tercihler vardır” mottosu ile ilerlediklerini aktaran Öztürk, “Acemi tatilcilere sosyal medya kanalımızla otellerin birbirleri arasındaki farkları da göstererek beklentilerini nasıl ayarlamaları gerektiğine dair yol haritası çiziyoruz. 13 yıl seyahat acentesi olarak hizmet vererek oteller konusunda ciddi bir birikime ulaştık. Bunun sadece ofisimize gelenlerle sınırlı kalmasını istemedik. Bir yıl önce ilk videomuzu yayımladık. Kısa sürede yaklaşık 13 bin aboneye ulaştık. Günümüz trendlerine uymak istiyoruz. Şu an halihazırda 40 otel inceleme videomuz bulunuyor. Bu sayıyı 2024 yaz sezonunun yoğunluğuyla birlikte yıl sonuna kadar 100’e çıkarmayı planlıyoruz” ifadelerini kullandı.