Niğde Otoyoluna ödenen para dudak uçuklattı. Yine kaşıkla verip kepçeyle aldılar

Enflasyonun altında zamlarla çalışanı ve emekliyi ezdiren iktidar tarafından Niğde Otoyoluna ödenen para dudak uçuklattı. Otoyolun yapım maliyetini 4 yılda çıkaran ERG Otoyol garanti ücretleri 2025'e kadar almaya devam edecek. Diğer garantili projelerde olduğu gibi yine kaşıkla verip kepçeyle aldılar.

İktidarın yap- işlet- devret modeliyle ücret garantili olarak hayata geçirdiği projeler Hazine'yi boşaltmaya devam ediyor. Daha dün Ankara YHT Garı'nın yarattığı 3 milyar lirayı geçen 'kara delik' gündeme gelmişken kullanmasa dahi parası vatandaştan çıkan bir proje daha ortaya çıktı.

CHP Zonguldak Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, yap- işlet- devret modeliyle yapılan Ankara-Niğde Otoyoluna geçen yıl verilen garanti araç geçiş sayısına ilişkin açıklama yaptı.

NİĞDE OTOYOLUNA ÖDENEN PARA DUDAK UÇUKLATTI

Deniz Yavuzyılmaz, yap- işlet- devret modeliyle yapılan Ankara-Niğde Otoyoluna verilen garanti araç geçiş sayısının tutmadığını bildirdi.

Yavuzyılmaz,"Hazine'nin şirkete 2024'te garanti ettiği araç geçiş sayısı 27 milyon 375 bin, gerçekleşen araç geçiş sayısı ise sadece 9 milyon 366 bin. AK Parti'nin hata payı yüzde 65,78. Şirketin kasasına giren toplam tutar 374 milyon Euro. Güncel kurla 13 milyar 755 milyon lira" dedi.

Yavuzyılmaz, şunları kaydetti:

"AK Parti'nin hazinede açtığı bir kara deliği daha tespit ettik. Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Ankara-Niğde otoyolunda 2024 yılında Hazine'nin şirkete garanti ettiği araç geçiş sayısı 27 milyon 375 bin. Gerçekleşen araç geçiş sayısıysa sadece 9 milyon 366 bin. AK Parti'nin hata payı yüzde 65,78. Şirketin kasasına giren toplam tutar 374 milyon avro, güncel kurla 13 milyar 755 milyon lira."

nigde-otoyoluna-odenen-para-dudak-ucuklatti-yine-kasikla-verip-kepceyle-aldilar.jpg

YİNE KAŞIKLA VERİP KEPÇEYLE ALDILAR

Ankara- Niğde Otoyol projesini anlatan dönemin Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "İşletmenin ilk yıllarında bu kapasitelerin sağlamayacağını biz de biliyoruz. Ama belli bir süre geçince kullanım arttıkça bu garanti araç sayıları karşılayacaktır. Otoyolun toplam yatırımın maliyeti 1 milyar 320 milyon lira. İşletmecinin yaptığı kamulaştırma 12 milyon 890 bin avro, işletme ağır bakım maliyeti 1 milyar 58 milyon avro, finansman maliyetinin 860 milyon avro, genel toplam 3 milyar 252 milyon avro." demişti.

nigde-otoyoluna-odenen-para-dudak-ucuklatti-yine-kasikla-verip-kepceyle-aldilar-1.jpg

Otoyola yaptığı yatırımın karşılığını 4 yılda çıkaran şirketin kasasına giren toplam ücreti açıklayan Deniz Yavuzyılmaz şöyle konuştu:

"Otoyolun açıldığı tarihten itibaren son 4 yılda şirketin kasasına giren tutar 1 milyar 513 milyon avro, otoyolun maliyeti ise 1 milyar 462 milyon avro. Otoyolun kamuya devir tarihi 25 Aralık 2035. Otoyolun kamuya devredileceği 2036 yılına kadar şirket Merkez Bankası gibi para basacak, vatandaşsa geçmediği otoyolun ücretini vergileriyle Hazine'ye ödemeye devam edecek."

Kaynak:ANKA Haber Ajansı