Netflix, Organize İşler'e ne kadar ödedi? İşte o rakam...
Hürriyet yazarı Cengiz Semercioğlu, Organize İşler 2: Sazan Sarmalı filminin henüz vizyondayken Netflix'e satılmasını değerlendirdi. Netflix yönetiminin filmi Amsterdam'da özel bir gösterimde izlediğini belirten Semercioğlu, "Ve filme bayılmışlar. 'Türkiye’de bu kalitede filmler çekildiğini bütün dünyaya göstermeliyiz' demişler" ifadesini kullandı. Ayrıca Netflix'in, Organize İşler 2: Sazan Sarmalı filmine 5 milyon lira ödediğini de iddia etti.
Cengiz Semercioğlu, "Netflix'in abonesi kaç gişeyi ne kadar etkiledi?" başlığıyla yayımlanan yazısında Organize İşler 2: Sazan Sarmalı filminin Netflix'e satılışına giden sürece dair kulis yazdı.
İşte Cengiz Semercioğlu'nun 'Netflix’in abonesi kaç gişeyi ne kadar etkiledi?' başlıklı yazısı:
2018 sonu itibarıyla Netflix dünyada 139 milyon 260 bin aboneye ulaştı, bunun 58.5 milyonu Amerika’daki aboneleri...
2017 sonunda bu oran birbirine daha yakındı...
Amerika’da her 5.5 kişiden biri Netflix üyesi... Dolayısıyla o pazarda yıllık hedefler 1-1.5 milyon yeni üye gibi konurken, dünya pazarında yıllık hedef 8-9 milyon yeni üye olarak konuyor.
Organize İşler Sazan Sarmalı filminin vizyona girmesinden 2 hafta sonra Netflix’te gösterilmesinin nedeni de bu...
Netflix, dünyada agresif bir şekilde büyüyor...
2019 yılında yeni 8-9 milyon abone nereden gelecek?
İçinde Türkiye’nin de olduğu yeni pazarlardan...
Bu yüzden geçen yıl İngilizce dışında 80 dilde daha yayına başladılar...
Bu yüzden Organize İşler’i yayına almak için bu kadar iştahlı davrandılar.
Bir kulis bilgisi aktarayım size...
Netflix yönetimi, Organize İşler Sazan Sarmalı’nı daha vizyona girmeden önce, Amsterdam’daki özel bir gösterimde izlemiş.
Ve filme bayılmışlar, çekim tekniğine, hikayesine, karakterlerine... “Türkiye’de bu kalitede filmler çekildiğini bütün dünyaya göstermeliyiz” demişler.
Hatta vizyonla aynı anda Netflix’te gösterilmesi için büyük baskı oluşturmuşlar...
Masada “aynı anda, ilk hafta sonunda, ikinci hafta sonunda, dördüncü hafta sonunda göstermek” gibi seçenekler varmış.
Açıkçası BKM tarafı dördüncü hafta sonrasında Netflix’e verme eğilimindeymiş, ancak baskıya iki hafta dayanabilmişler. Netflix’in Türkiye’deki abone sayısının 170-200 bin arasında olduğu tahmin ediliyor...
Bu konuda bugüne kadar hiç net bir açıklama yapmadı Netflix cephesi...
İşte bu rakamı 2019’da çok daha yukarılara çekmek için atılmış bir adım bu.
Yurtdışında yaşayan Türkler de doğal hedef kitlesi durumunda.
Sadece sinemada değil, diziden ortaklıklara, film yapımına kadar Netflix’in bu tür agresif adımlarını sık göreceğiz.
Bu arada ilginç bir not daha:
Netflix’te gösterime girmesinin Organize İşler’in hafta sonu gişesine etkisi yüzde 5 oranında olmuş...
Normal seyrinde olması gerekenden sadece yüzde 5 kayıpla kapamış hafta sonunu film.
Tabii insanlar duydukça bu hafta oran yükselebilir...
DIGITURK BU FİLME 2 MİLYON VERİRDİ, NETFLIX NE VERDİ?
Sektörde en çok konuşulan konu Organize İşler Sazan Sarmalı’nın Netflix’e kaça satıldığı?
Netflix anlaşmalarında son derece ketum olduğu için iki taraftan da bilgi sızdırmak çok zor...
Hâl böyle olunca kimi 5 milyon dolar diyor, kimi 6 milyon dolar...
Ne yapıyorsunuz arkadaşlar?
Böyle bir rakam yok ortada...
Rakamı tahmin etmek için elimizde iki veri var...
Birincisi, gişede kaybedilecek tahmini para...
İkincisi; Türk TV piyasasında bu filmin ederinin ne olduğu?
Yukarıda söylediğim gibi Netflix’le pazarlık, filmin hangi hafta gireceği üzerinden dönmüş.
Aynı anda girseydi çok daha yüksek para alacaktı, ilk hafta sonunda girseydi biraz daha düşecekti...
İkinci hafta sonunda girdi Netflix’te ve filmin tahmini gişe kaybına bakıldı.
Diğer taraftan Netflix olmasaydı Digitürk bu filme kaç lira verirdi, 1.5-2 milyon lira öderdi...
700 ila 1 milyon arasında öder Digitürk normal filmlere.
Böyle gişesi yüksek üst düzey bir işin fiyatı ise 1.5-2 milyona kadar gider...
Netflix de bunlara bakarak değerlendirme yaptı...
Bütün parametreler Netflix’in 5 milyon TL civarında bir ödeme yaptığını söylüyor bize...