Kaosun asıl sebebi: Avrupa'nın kıskandığı havalimanın pist ısıtması yok
Kolin, Limak, Kalyon, Cengiz ve MNG şirketlerinin oluşturduğu İGA'ya yaklaşık 20 milyar avroluk ihale bedeliyle 25 yıl boyunca işletme hakkı devredilen yeni İstanbul Havalimanı’nda pist ısıtma sisteminin olmamasına Ulaştırma Bakanlığı, 2019 yılında CHP’den gelen soru önergesinde yanıt vermişti.
Dönemin Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan, uçuş güvenliği için tedbirler alındığını söylediği cevabında, pist ısıtma sistemlerinin kullanımı tercih edilmediğini söyledi.
Turhan, soruya tam olarak şöyle cevap vermişti:
“İstanbul Havalimanı ihale eki sözleşme, proje ve şartnamelerinde pistlerde ısınma sistemi öngörülmemiş olup, yapımı tamamlanan ve hizmete açılan pistlerde de pist ısıtma sistemi yer almamaktadır. Ancak İstanbul Havalimanı projesinin büyüklüğü ve vizyonu doğrultusunda kapsamlı bir karla mücadele ekip ve ekipmanları oluşturulmuş olup, kış şartlarında uçuş trafiği ve güvenliğini etkileyecek herhangi bir sorunla karşılaşılmaması için gerekli tüm tedbirler alınmıştır!”
Ne olmuştu?
Kar yağışının ardından binlerce yolcu, İstanbul Havalimanı'nda mahsur kalmış, kriz yönetiminin eksikliğinden şikayet etmişti. Havalimanında mahsur kalan yolculara İGA, karton dağıtmış, yolcular ertesi gün, otel istediklerine dair eylem yapmıştı. Olay yerine gelen çevik kuvvet ekipleri, sosyal medyada gündem olmuştu.
İstanbul Havalimanı'nda tüm pistler açıldı
İmamoğlu: Havalimanı için yardım teklif ettik, 'ihtiyacımız yok' denildi
İstanbul Havalimanı ile ilgili yeni gelişme
Havalimanında turistler slogan attı... Polis müdahaleye geldi...