İBB'nin taksi önerisine 10 kez ret

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 5 bin taksi projesi UKOME toplantısında oy çokluğu ile 10. kez reddedildi.

Yayınlanma:
Güncelleme: 28 Ekim 2021 16:49
İBB'nin taksi önerisine 10 kez ret

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul genelinde hizmet veren 17 bin taksinin yetersiz olduğunu söyleyerek yeni taksi projesi hazırlamıştı. Proje kapsamında 5 bin yeni taksinin İstanbul'da hizmete girmesi hedefleniyordu. Daha önce de, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) toplantısında gündeme alınan teklif 9 kere reddedilmişti.

Oy çokluğuyla reddedildi

Yenikapı Etkinlik Alanı, Dr. Mimar Sinan Kadir Topbaş Gösteri ve Sanat Merkezi'nde düzenlenen ekim ayı toplantısında taksi teklifi 10. kez oylamaya sunuldu. Toplantıda oylanan 5 bin taksi projesi oy çokluğu ile reddedildi. UKOME toplantısına İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar başkanlık etti.

'5 bin taksiyi biz kiralamak istiyoruz'

İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan "Uzun zamandır konuşuyoruz, taksi maddesi önemli. 2019'da Beyaz Masa'ya 100 bin şikayet geldi. Bu yıl içinde yaklaşık 50 bin şikayet aldık. En çok gelen şikayet yol ve yolcu seçme, trafik kuralları ihlali, kaba davranış ve kısa mesafe gibi konularda. 1990 yılından beri İstanbul'da taksi sayısı artmadı. Nüfus ise 2 katı artmış durumda, taksi sayısı ise hala sabit. Turist sayısı ve hareketlilik de artıyor, ihtiyaç artıyor ama taksi sayısı bir türlü artmıyor. Bunu bizden önce yapılan çalışmalarda da taksi sayısının az olduğu raporlarda yer almış durumda. Herkesin hem fikir olduğu bir konu varsa taksiye ihtiyaç olduğu. 5 bin taksiyi biz kiralamak istiyoruz. Kurumsal bir yapı içerisinde bu taksileri işletmek istiyoruz. Artık taksinin bir yatırım aracı olmasını değil hizmet aracı olmasını hedefliyoruz. İstanbul'a özgün bir taksi tasarlamaya başladık. İstanbul'da 5 bin taksiyi devreye sokmak demek minimum 35 bin özel araç trafikten çekecektir. Ayda 9 bin lira plaka sahibine gidiyor aradan biz plaka sahibini aradan çıkarırsak bu parayı şoförün özlük haklarına, arabanın bakımına kullanılabilir yani taksi ücretlendirmeleri yetersiz değil" diye konuştu.

'Taksici esnafı 30 yıldır böyle zulüm görmedi'

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Temsilcisi Eyüp Aksu "Ulusal basında, yandaş medyada ve bilboardlarda İBB PR çalışması yaptı.İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir hocama hakkımı helal etmiyorum, benim kızım okula gidemiyor. Benim hakkımda asılsız bir iddiada bulundu. Kızım okula gidince 'Babanın taksisi havalimanında farklı ücret yazıyor, siz insanların hakkını yiyorsunuz' diyorlarmış. Toplu taşımada sorun var. Vatandaşlar toplu taşımayı kullanamadığı, zorluk çektiği için taksiye yöneliyor. Bu yüzden taksiye ihtiyaç varmış gibi gözüküyor. Taksici esnafı olarak biz 30 yıldır böyle zulüm görmedi. Trol hesaplarla bize saldırıyorlar. Taksi şoförlerimiz diyor ki 'Biz hiç bu kadar itibarsızlaşmadık' sokakta çocuklar bile siz taksici değil misiniz? Hırsızsınız diyorlar" dedi

'Biz İETT'yi yılda 4 milyar lira süspanse ediyoruz'

İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar başkanlık ettiği toplantıda, "Eyüp Bey, sürekli 'PR yapılarak halkı düşman ettiniz' dediniz. Asıl siz yol ve yolcu seçerek, taksimetre ile oynayarak kendinize halkı düşman ediyorsunuz. Taksicilere nasıl maaş vereceğimizi soruyorsunuz. Sayın başkan biz ayda 320 milyon lira İETT'yi süspanse ediyoruz. İstanbul halkının ucuz ulaşıma erişebilmesi için yılda 4 milyar lira milletin huzuru için aktarıyoruz" şeklinde konuştu.

'Bahçeşehir-Halkalı hattı işletmeciliği başlatılması teklifi kabul edildi'

Toplantıda Kadıköy'deki Osmanağa Mahallesi'ndeki Piriçavuş ve Ziyabey Sokağın 17.00 ile 00.00 saatleri arasında yayalaştırma projesi teklif edildi. Teklif oy birliği ile kabul edildi. Fatih İlçesi, Ordu Caddesi ve çevresi yayalaştırma revize projesi de ele alındı. TCDD tarafından Bahçeşehir - Halkalı arası tren Hattı işletmeciliğinin başlatılması ve İstanbulkart entegrasyonuna dahil edilmesi de teklif edildi. Teklif oy birliği ile kabul edildi.