Gani Müjde'den THY isyanı! THY'den açıklama geldi

Gani Müjde'den THY isyanı! THY'den açıklama geldi
Gani Müjde, kızının Türk Hava Yolları (THY) aracılığıyla yaptığı olaylı New York uçuşunu isyan ederek anlattı. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün ise iddialarla ilgili sosyal medya hesabından açıklama yaptı.

Gani Müjde, sosyal medya hesabından paylaştığı gönderilerle kızının Türk Hava Yolları (THY) ile yaptığı olaylı New York yolculuğunun hikayesini anlattı. Müjde’nin kızı 28 Eylül günü stajı için uçağa binecekken uçağın “overbook” olduğunu öğrendi. Yani uçağın kapasitesinden fazla bilet satıldı.

Gani Müjde’nin paylaşımına göre, yaklaşık 30 Türk yurttaş uçağın kapısında beklerken önce yabancı uyruklu yurttaşlar uçağa yerleştirildi.

Bunun üzerine sinirleri bozularak ağlamaya başlayan kızın aldığı yanıt ise, “Size sadece acil çıkış kapısı kaldı ama sizin sinirleriniz bozuk. Biz sizi uçuramayız, biletinizi de iptal ediyoruz” oldu.

ÇAK İZLANDA’YA İNDİ

Daha sonra ayın 30’unda havalanan uçak, tek motorunun arızalanması sebebiyle İzlanda’ya iniş yaptı. Saatler sonra yolcuların inmesinin ardından uçağın ertesi gün sabah geleceği bilgisini yolculara ileten THY, yolcuları otele yerleştirme kararı aldı.

İŞTE O PAYLAŞIM...

Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Yahya Üstün ise sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi.

"Son birkaç gündür bazı yayın organlarında yer verilen ve bir yolcumuzun New York uçuşu ile ilgili gerçeği yansıtmayan bir takım iddialara yönelik açıklama getirmek isteriz. İlgili ekiplerimizin gerçekleştirdiği incelemeler sonrası yolcumuzun 28 Ağustos 2024 tarihine bilet satın aldığı uçuşta check-in öncesinde 13 koltuğun overbooked (standartlar içinde) olduğu görülmekte olup, stand by beklenip, yer açıldığında yolcumuza uçması teklif edilmiş ancak kendi rızası ile kabul etmemiştir. Bunun üzerine yetkililerimiz ücretsiz bilet değişikliği sağlayıp, 2 gün sonraki 30 Ağustos uçuşuna yolcumuzun uçuş kaydını gerçekleştirmişlerdir. Söz konusu uçuş esnasında okyanus üzerindeyken uçağımızda meydana gelen teknik arıza nedeniyle kokpit ekibimiz, Keflavik (İzlanda)’e mecburi iniş gerçekleştirmiştir. Uçuş ağımızda yer almayan bu istasyonda herhangi bir yerleşik ekibimiz bulunmadığı hâlde, yolcularımızın buradaki mağduriyetini mümkün mertebe minimize etmek adına yetkili ekiplerimiz, Keflavik havalimanındaki yetkili handling firmasıyla hızlıca irtibata geçmişlerdir. Halihazırda yüksek turizm sezonu görülen bölgede yetkililerimiz koordinasyonunda ilgili handling firmasınca, 9 farklı otelde hızlıca rezervasyon gerçekleştirilip, 349 yolcunun + kabin ve kokpit ekiplerinin transferlerle bu otellere yerleştirilmeleri sağlanmıştır. Yoğun sezon nedeniyle uzak- yakın tüm alternatif konaklama tesislerinin değerlendirildiği çerçevede ve Schengen vizesi bulunmayan yolcularımızın ülkeye girişlerinin yasak olmasına rağmen bu acil durum nedeniyle özel izin alınarak konaklamaları sağlanmıştır.Yolcumuzun, arkadaşları ile aynı otelde konaklama hususunda ısrarcı olması üzerine, sürece destek sağlayan handling firması yetkilisince söz konusu oteldeki kapasite aşımı nedeniyle bunun mümkün olamayacağı, ancak bir arkadaşı ile aynı odayı paylaşması kaydıyla bunun mümkün olabileceği yolcumuza bildirilmiştir. Bu alternatifi kabul etmeyen yolcumuz farklı bir otele yerleştirilmiş ve uçuştaki diğer yolcularımızla birlikte ertesi güne planlanan ikame uçuşumuz ile varış noktası New York’a ulaştırılmışlardır. Kamuoyunun bilgisine saygılarımızla arz ederiz." ifadelerini kullandı.

Kaynak:Haber Merkezi

Etiketler :