Atatürkçü kanallara ceza, Ata'ya hakaret edenlere af!

Atatürkçü kanallara ceza, Ata'ya hakaret edenlere af!

Atatürk'e hakaret eden kanalları rapor hazırlanmasına rağmen gündeme getirmeyen RTÜK, Halk TV'ye en üst sınırdan ceza verdi.

Çok tartışılan Palu ailesi olayı, RTÜK’ün gündemine giremedi. RTÜK’ün eski başkanı İlhan Yerlikaya gibi yeni başkanı Ebubekir Şahin de ATV’nin cezalandırılmasına ilişkin sert ifadeler içeren uzman raporu üst kurulun gündemine getirilmedi.

Palu ailesi olayı ATV’nin “Müge Anlı ile Tatlı Sert” programı yayımlanmaya başlaması ile birlikte çok sayıda şikâyet aldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AKP’nin yöneticilerinin yeni bir denetim mekanizması kurulması yönündeki önerilerine yeşil ışık yaktıktan sonra Palu ailesi olayını yayımlayan Müge Anlı’yı telefonla arayarak teşekkür etti.

Atatürk’e hakarete seyirci

RTÜK onlarca şikâyete karşın ATV’nin Palu ailesi yayınlarını denetlemekte direndi. Üst kurul uzmanları uzun süre denetim raporu tutmadı. Bir süre sonra tutulan raporda, sert eleştirilere yer verildi, hükümete yakın ATV’nin Palu ailesi yayını nedeniyle cezalandırılması önerildi. RTÜK’ün eski Başkanı İlhan Yerlikaya raporu gündeme aldı, ancak iki üst kurul toplantısında görüşülmedi. Ardından Yerlikaya görevinden ayrıldı, bir üst kurul toplantısında yeni RTÜK Başkanı olarak Ebubekir Şahin seçildi. Şahin’in başkanlığındaki iki üst kurul toplantısında da Palu ailesi raporu görüşülmedi. ATV’yi denetlemeyen denetlese bile gündeme getirmeyen RTÜK, hükümete yakın kanallardaki Atatürk’e ve muhalif yayınlara yapılan hakaretlere de seyirci kaldı. Akit TV’de, Mustafa Kemal Atatürk’e ağır hakaretler içeren, “Harekât Ordusunda zurnanın son deliğiydi”, “Bana su getir, sırtımı kaşı emirlerini uygulayan emir subayı”, “Mustafa Kemal kim ya!” denilen, Harekât Ordusu için “Bunlar bir grup çapulcu, it sürüsü” ifadesinin kullanıldığı yayın için hazırlanan rapor da 5 haftadır gündeme getirilmedi.

RTÜK Halk TV'ye en üst sınırdan ceza vermişti

Atatürk'e hakaret eden kanalları rapor hazırlanmasına rağmen gündeme getirmeyen RTÜK, Halk TV'de Uğur Dündar'ın sunduğu Metin Akpınar ve Müjdat Gezen'in konuk olduğu Halk Arenası programına, oy çokluğu ile yasanın ön gördüğü en üst sınırdan ceza verildi ve beş kez program durdurma kararı ve mevcut en yüksek para cezası olan "bir aylık reklam gelirlerinin yüzde 5'i" oranında para cezası vermişti. Bu cezaya ek olarak Yılmaz Özdil'in konuk olduğu program nedeniyle de 3 kez program durdurma cezası verildiğini duyurulmuştu.