Erdoğan: Türkiye’yi Afrika’nın ücra ülkeleriyle aynı kategoriye sokuyorlar

Erdoğan: Türkiye’yi Afrika’nın ücra ülkeleriyle aynı kategoriye sokuyorlar

Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kuzey Marmara Otoyolu'nun Gebze-İzmit Kavşağı arası kesimini video konferans ile katıldığı törende açtı. Burada konuşan Erdoğan, Moody's'e tepki gösterdi.

Kuzey Marmara Otoyolu'nun Gebze-İzmit Kavşağı arasındaki kesimi Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Erdoğan'ın video konferans ile katıldığı törenle açıldı.

Türkiye'nin salgından en az etkilenen ülkeler arasında olduğunu söyleyen Erdoğan, "İnşallah 3. çeyreği her kesimi memnun eden bir büyüme oranıyla kapatacağız. Bu durumdan ülkemizin kredi notunu düşürmek için pusuda bekleyen kredi derecelendirme kuruluşlarının hiç memnun olmayacakları kesindir. Türkiye'yi Afrika'nın Güney Amerika'nın ücra köşelerindeki ülkelerle aynı not kategorisine sokanlara en güzel cevabı başarımızla vereceğiz" dedi. Moody's geçen hafta Türkiye'nin kredi notunu B1'den B2'ye indirmiş, görünümü de 'negatif' olarak teyit etmişti.

Toplam 400 kilometrelik Kuzey Marmara Otoyolu’nun Gebze-İzmit kavşakları arasındaki  kesimi bugün törenle açıldı. Video konferans yoluyla törene katılan Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan açılış konuşmasını yaptı.

Erdoğan’ın açıklamalarından satır başları:

* Kuzey Marmara Otoyolu en uçtan başlayıp 400 kilometre uzunluğundaki büyük bir projedir. Kuzey Marmara Otoyolu İstanbul'un batısındaki en uç noktasından başlayıp Kocaeli ve Sakarya'ya kadar uzanan büyük bir projedir.

* Otoyolumuzun inşaatı biten kesimlerini 2016'dan bu yana peyderpey açıyoruz. Bu bölüm dahi tek başına iftihar verici bir eserdir.

* İstanbul-İzmir Otoyolu Osmangazi Köprüsü’yle birlikte bölgede hizmete sunduğumuz bir diğer önemli eserdir. Yol 2 çarpı 4'tür yani dört gidiş dört geliştir.

* Her zaman söylüyorum, yol medeniyettir. Yolları olmayan ülkeyseniz medeniyetten bahsedemezsiniz. Ancak bu şekilde yollara sahipseniz medeniyet yarışında sizi kolay kolay kimse yakalayamaz.

* Tabi bu durum aynı zamana İstanbul-Ankara güzergahının en sıkışık kesiminin rahatlaması anlamına geliyor. Bayram tatili gibi dönemlerde araç trafikleri tarihi karışacaktır.

Yıllık katkısı 595 milyon lira 

* Bu güzergahın yıllık katkısı vakitten 270 milyon lira, akaryakıttan 317 milyon lira emisyon salınımın azaltmasından 8 milyon olmak üzere toplam 595 milyon lirayı bulacaktır.

* Yol, elektrik, içme suyu, atık su gibi alt yapı hizmetleriyle mimari eserler aynı zamanda medeniyet göstergesidir. Medeniyet unsurları bu altyapı üzerinde yükselir.

* Yönümüzü geleceğe çevirmek yerine kendi iç sıkıntılarımıza çevirdiğimizde enerjimizi ve vaktimizi heba ediyoruz.

* Suriye'den Libya'ya Doğu Akdeniz'den Karadeniz'e kadar geniş bir alanda verdiğimiz mücadelenin başarıya ulaşması hayati bir öneme sahiptir. Türkiye'yi yeniden kendi iç meseleleriyle boğuşan bir ülke haline getirerek asırlık uyanışımızı önlemeye çalışıyorlar.

Salgından en az etkilenen ülkeler arasındayız

* Türkiye salgından en az etkilenen ülkeler arasındadır. Yılın üçüncü çeyreğinde üretmeye devam ederek salgının etkilerinin önemli bir kısmını geride bıraktık.

* Göstergeler sadece 2. çeyreğe değil geçen senenin bile üzerinde olumlu gelişmelere işaret ediyor. İmalat sanayi üretiminde yıllık 5,1 artış memnun edici. 2 ayda mevsim etkisinden arındırılmış istihdamımız yarım milyon arttı.

* Salgında Türkiye ihracatta 41 milyar doların üzerine çıkarak geçen yılı bile geride bıraktı. İstihdam oranımız 41’den yüzde 41,6’ya yükseldi. İstihdam daha da artacak, İnşallah 3. çeyreği her kesimi memnun eden bir büyüme oranıyla kapatacağız.

* Bu durumdan ülkemizin kredi notunu düşürmek için pusuda bekleyen kredi derecelendirme kuruluşlarının hiç memnun olmayacakları kesindir.

* Türkiye’yi Afrika’nın Güney Amerika’nın ücra köşelerindeki ülkelerle aynı not kategorisine sokanlara en güzel cevabı başarımızla vereceğiz.

Gündem