Yeni CX-5 uzun süre konuşulacak bir Mazda! İşte nedeni:

Yeni CX-5 uzun süre konuşulacak bir Mazda! İşte nedeni:
Üçüncü nesil, daha fazla koltuk ve daha modern bir ambiyans sunarken, aynı zamanda 141 HP gücündeki 2.5 litrelik hafif hibrit benzinli motorla sürücüye bir adım daha ileri gitme fırsatı sunuyor.

13 yıllık varoluşu ve iki nesli ( ilki 2012 , ikincisi 2017 ) boyunca Mazda CX-5, Hırvatistan yollarında düzenli olarak yer aldı ve C-SUV sınıfının en çok satan modellerinden biri oldu. Mazda'nın Almanya'daki Avrupa merkezine ilgiyle seyahat etmek için çok iyi bir sebep; burada, törensel bir kisvenin altında bizi yepyeni, üçüncü nesil bir araç bekliyordu .

37147476.jpg

Üretim öncesi bir modelin kapağını kaldıran uzun süredir Mazda'da tasarımcılık yapan Jo Stenuit, tepkilerimizi gizlice gözlemledi; ilk başta hafif bir şaşkınlık da vardı. Yeni CX-5, tamamen yeni bir otomobilden ziyade, mevcut bir modelin baştan aşağı yeniden tasarlanmış hali gibi görünüyor.

37147489.jpg

Ancak yakından baktığınızda, bu araçtaki her şeyin yeni olduğunu ve bazı detayların daha büyük CX-60'ın tasarımından esinlendiğini görebilirsiniz. Katılımcıların hepsi, yeni CX-5'in daha zarif ve pahalı göründüğünü düşünüyor . Yeni boyutlar da Mazda'yı artık üst sınıfa taşıyan bir rol oynuyor.

Uzunluğu 4,69 metreye , genişliği 1,86 metreye ve yüksekliği 1,69 metreye çıkarılan ve 2,81 metre dingil mesafesine sahip yeni ve daha büyük bir platform üzerine yerleştirilen araç, daha büyük CX-60'a boyut olarak çok daha yakın - sadece beş santimetre daha kısa .

f-37147493-1280.jpg

İç mekan da bizi aynı derecede etkiledi. Doğru, bize en iyi Homura donanım paketinin malzemeleri, detayları ve donanımı gösterildi, ancak hem yolcu hem de bagaj hacminin geniş olduğu gerçeği değişmiyor. Kokpit daha sade hatlara sahip ve 10,25 inç gösterge ekranları ve Google servislerine sahip 12,9 inç dokunmatik bilgi-eğlence sistemiyle tamamen dijital olarak donatılmış. Daha üst paketler ise 15,6 inç bilgi-eğlence sistemi , cam tavan, Bose müzik sistemi...

37147483-001.jpg

Motorlar? Dizel motorlar Mazda'da uzun zamandır yok, bu yüzden sunulan tek seçenek, önceki 2.0 motorun yerine geçen 4 silindirli hafif hibrit 24V doğal emişli benzinli motor 2.5 (141 HP) . Mazda mühendisleri, bu uzun stroklu motorun (89 x 100 mm) daha hızlı gaz tepkisi, daha yumuşak devirlenme, daha iyi performans, daha az yakıt tüketimi ve öncekinden daha temiz egzoz sağladığını iddia ediyor; bu da onu, Avrupa'da dizel motorların yaygın olduğu bir dönemde uygun maliyetli ve teknolojik olarak en uygun seçenek haline getiriyor.

Japon uzmanlar , Mazda'nın bir SUV olmasına rağmen, bir zamanlar sürücü ve otomobilin bir bütün olduğu MX-5 roadster'ında tanıtılan ünlü Jinba Ittai sürüş dinamikleri yaklaşımının CX-5'te daha önce hiç olmadığı kadar mevcut olduğunu söylüyor.

37147487.jpg

4x4 versiyonundaki tekerlek kuvveti vektörlemeli süspansiyon ayarları, şanzıman ve direksiyon simidi, Alman geliştirme merkezinde, Avrupalı ​​iyi sürüş tutkunlarının rafine standartlarına göre hassas bir şekilde ayarlandı ve ilham verici mühendislerin güvencelerine göre, yeni CX-5 sürüş açısından da sınıfının en üst modeli olacak. Japonların sözlerini tutmaktansa harakiri yapmayı tercih edeceğini de biliyoruz.

4,69 x 1,86 x 1,69 metre boyutlarındaki yeni CX-5, önceki modele göre 11,5 cm daha uzun, 1,5 cm daha geniş ve 3 cm daha yüksek. Yeni platformun dingil mesafesi (2,81 m) de 11,5 cm daha uzun.

İki gerçek egzoz borusu, her araca görsel güç ve kimlik kazandıran bir unsurdur ve yeni CX-5'te de harika görünmektedir. Mazda logosu bir yazıyla değiştirilmiş ve arka lamba tasarımı, daha büyük CX-60 modelinden esinlenmiştir.

o-37147479-1280.jpg

Bagaj hacmi ise eskisine göre tam 61 litre artarak 583 litreye ulaşıyor. Taban 4,5 ila 9,4 santimetre daha uzun, tavan 3 santimetre daha yüksek, bagaj kapağı 2,6 santimetre daha yüksek ve giriş eşiği 1,8 santimetre daha alçak.

Yeni CX-5, modele bağlı olarak 1.629 ila 1.711 kilogram arasında ağırlığa sahip ve toplam ağırlığı 2.000 kilograma kadar olan frenli bir römorku çekebiliyor. Yakıt deposu 56 ila 58 litre kapasiteye sahipken, CO2 emisyonları versiyona bağlı olarak 157 ila 169 g/km arasında değişiyor.

37147480.jpg

Yeni ve daha büyük platform, daha fazla konfor sağlamasının yanı sıra, bir öncekine göre daha sert ve yeni süspansiyon ve direksiyon kalibrasyonu ile Avrupa standartlarına daha da hassas bir şekilde ayarlanmış daha geniş tekerlek iziyle birlikte virajlarda daha iyi sürüş dinamiklerinin temelini oluşturuyor.

Atmosferik 4 silindirli 2.5 litrelik benzinli motor (141 beygir gücü ve 238 Nm), klasik 6 ileri otomatik şanzımanla sunulan tek motor seçeneği. Mazda, 10,5 saniyede hızlanıyor, 187 km/s hıza ulaşıyor ve 100 km'de 7,3 l yakıt tüketiyor (4x4, 10,9 saniyede 185 km/s hıza ulaşıyor ve 7,7 l yakıt tüketiyor).

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi