Yeni Çin motosikleti piyasaya meydan okuyabilecek mi?
Cenneti ve dünyayı vaat eden ancak rakiplerinin soluk kopyaları haline gelen Çin motosikletlerini kaç kez duyduk? Ancak bu sefer işler farklı olabilir. 2025 yılında göreceğimiz Kove 450RR, en şüphecilerin bile fikrini değiştirmesini sağlayacak her şeye sahip.
YAMAHA R1'DEN STİL VE KAWASAKİ'DEN MOTOR: DUCATİ'YE MEYDAN OKUYAN YENİ ÇİN MOTOSİKLETİ
İlk fotoğraflar güçlü karaktere sahip bir motosikleti gösteriyor. Çift far ona kötü bir görünüm verirken, kaporta rüzgar tarafından çizilmiş gibi görünüyor. Bugün moda olan yüksek at kuyruğu, ünlü Japon rakiplerinin kıskanmayacağı bir tasarımı tamamlıyor.
ÇİN MEYDAN OKUMASI
Kaplamaların altında beklemediğiniz bir kalp atıyor: Sıralı dört silindir, tıpkı Kawasaki ZX-4RR'deki gibi. 13.000 rpm'de neredeyse 70 beygir gücü üretebilen 442 cc'lik bir motor . Özellikle bu "bebeğin" 220 katına ulaşabileceğini düşünürsek tüylerinizi diken diken eden sayılar . Kawasaki 76 beygir gücüyle karşılık veriyor, ancak Kove fiyatta iyileşme sözü veriyor.
Şasi kanıtlanmış çözümlere dayanır . Önde 41 mm'lik ters bir çatal bulunurken, arkada ayarlanabilir bir mono amortisör bulunur. Tekerleklerin her ikisi de 17 inçtir; bu, bu tür motosikletler için standart bir boyut olup, hassas yol tutuşunu ve hızlı yön değişikliklerini garanti eder.
Durdurmak için yükseklikte frenlere ihtiyacınız var . Kove eksik kalmıyor: önde dört pistonlu radyal kaliperli iki disk, arkada 220 mm'lik bir disk. İki kanallı ABS çok saygın bir güvenlik paketini tamamlıyor. Kuru ağırlık 165 kiloda duruyor, bu da virajlarda çeviklik vaat eden bir değer.
Konfor konusunda hiçbir eksiklik yok. Selenin yerden yüksekliği 780 ila 795 milimetre arasında ayarlanabiliyor ve bu sayede farklı boylardaki sürücüler doğru pozisyonu buluyor. Her gün kullanacağı bir spor otomobil arayanlar için önemli bir detay.
9000 rpm'de neredeyse 4 kgm'lik tork, mükemmel çekimi garanti eder . Geliştirilmiş şasiyle birleşen rakamlar, daha ünlü rakiplerine gerçekten para kazandırabilir. Kove 450RR, pazara girmeye çalışan birçok Çin motosikletinden sadece biri değil. Bu sefer amaç daha iddialı: Heyecan verici motosikletlerin Çin'den de gelebileceğini göstermek.
Orta boy spor otomobil dünyası daha da ilgi çekici hale gelmek üzere. Ve belki de birkaç yıl içinde, Japon kraliçelerinin yanında pistte vızıldayan bir Çin motosikleti gördüğünde kimse artık şaşırmayacaktır.