Unilever'de enflasyon endişesi

Unilever'de enflasyon endişesi
Unilever, enflasyonun yarattığı baskıdan dolayı 2021’deki kârlılık seviyelerine ancak iki sene sonra dönebileceklerini ve faaliyet kâr marjında kayıp yaşanacağını söyledi.

Unilever, enflasyonun yarattığı baskıdan dolayı 2021’deki kârlılık seviyelerine ancak iki sene sonra dönebileceklerini belirtti.

Enflasyonun yılın ilk çeyreğinde zirve yapmasını bekleyen Unilever, hammade maliyetlerinin de 2 milyar euro civarında artacağını tahmin ediyor.

Faaliyet kâr marjının 2,4 yüzde puan darabileceğini belirten şirket, marjlardaki kayıpların büyük bir kısmının 2023’te telafi edileceğini ve 2024’te ise tam toparlanma yaşanacağını vurguladı.

Unilever tarafından yapılan açıklama sonrasında şirketin hisseleri Londra’da yüzde 3,2 düşüş kaydetti.

Unilever CFO’su Graema Pitkethly, emtia fiyatlarının yüzde 20 civarında artış kaydettiğini ama şirketin ölçeği ve tedarikçilerle yapabildikleri anlaşmalardan dolayı bu oranın Unilever için daha az olduğunu söyledi.

Unilever geçen ay yaptığı açıklamada 1.500 kişiyi işten çıkaracaklarını ve büyümeyi hızlandırmak amacıyla şirket içi yeniden yapılanmaya gideceklerini duyurmuştu.