Toyota panzehirini buldu: Şarj derdine son!

Toyota , taşınabilir hidrojen depolama silindirlerini seri üretme planına çoktan yaklaştı ve Japonlara göre bu, hidrojenli araçların yaygınlaşmasının önündeki en büyük engeli ortadan kaldıracak: Bu da yakıt ikmal altyapısının oluşturulması.
Bu sayede araç sahibinin hidrojen doldurmak için akaryakıt istasyonuna gitmesine gerek kalmayacak , bunun yerine yeni taşınabilir hidrojen depolama silindirlerinden gerekli enerjiyi elde etmesi mümkün olacak.
Boyutları sırtta, sırt çantası gibi taşınabilecek kadar büyük olup karavan, ocak vb. gibi çeşitli uygulamalarda kullanılabilir.
Toyota'nın yan kuruluşu Woven tarafından geliştirilen bu teknoloji, geçen sonbaharda Japan Mobility Bizweek'te kamuoyuna tanıtıldı. Bu arada Woven ekibi, hidrojen depolama silindirlerinin hacmini ve ağırlığını daha da azaltmayı başardı .
YENİ KEŞİF YAKIT İKMAL SORUNLARINI DA ÇÖZÜYOR
Bu yeni keşif, aynı zamanda bu tür teknolojilerin karşı karşıya olduğu çok büyük bir sorunu, yani yakıt ikmal istasyonlarını da çözüyor. Örneğin Avrupa'da tek bir hidrojen yakıt ikmal istasyonu kurmanın maliyeti yaklaşık bir milyon avrodur. Euro , esas olarak uçucu hidrojen gazının çok yüksek basınçta ve çok düşük sıcaklıklarda depolanması gerektiğinden.
Anlaşılacağı üzere Woven ve Toyota'nın çözümü yakıt ikmal altyapısına olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor. Yeni hidrojen depolama tüpleri , günümüzde gaz tüplerinin evlere teslim edilmesiyle aynı şekilde, üretici tarafından teslimat kamyonları aracılığıyla dağıtılacak .