Japon Devinden Türkiye Adımı
Japon devi Nissan, Türkiye pazarında üretim yapma konusunda açık kapı bıraktı. Avrupa Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mayra Gonzales Velasco, Türkiye'deki üretim potansiyeli hakkında yapılan soruları yanıtlarken, "Türkiye'de üretim meselesi konusunda çok kapalı değiliz. Pazarın taleplerini değerlendiriyoruz. Sunderland'deki güçlü üretim altyapımızla benzer bir düzeni Türkiye'de de sağlayabiliriz. Türkiye'deki pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz ve buradaki ekibimizin performansından memnunuz" şeklinde konuştu.
Nissan'ın Türkiye stratejilerine yönelik değerlendirmelerde bulunan Velasco, Türkiye'de otomotiv sektöründeki düzenlemelerin esnekliği gerektirdiğini vurguladı. Aynı zamanda Avrupa'da ve diğer bölgelerde karşılaşılan regülasyon değişikliklerine hazırlıklı olduklarını belirtti. Elektrikli araçlar gibi yeni teknolojilere yönelik gelişen düzenlemelerin yönetimi konusunda da şirketin hazır olduğunu ifade etti.
Adrien Levesque ise Türkiye'deki otomotiv sektöründe ve düzenlemelerdeki belirsizliklerin sadece Türkiye'ye özgü olmadığını, Avrupa ve diğer pazarlarda da benzer durumlarla karşılaşıldığını dile getirdi. Bu durumların şirketin esneklik ve stratejik planlama yeteneği ile yönetildiğini söyledi.
Nissan'ın Türkiye'de daha güçlü bir üretim ve pazarlama stratejisi izleyeceği anlaşılırken, önümüzdeki dönemde Türkiye'deki otomotiv sektöründe markanın nasıl bir yol izleyeceği merak konusu olarak ön plana çıkıyor.