İspanyollar Türkiye'yi kendilerine yeni rakip olarak görmeye başladılar

İspanyollar Türkiye'yi kendilerine yeni rakip olarak görmeye başladılar
İspanyol basınından Ok Diario, "Türkiye, Avrupa'daki ilk MG tesisine ev sahipliği yapacak İspanya'nın yeni rakibi olarak kendisini konumlandırıyor" ifadelerini içeren bir analiz paylaştı.

İspanyol basınında yer alan haberlere göre, Türkiye, Çinli otomobil üreticileriyle yaptığı ileri düzeyde görüşmeler ve yatırım planlarıyla İspanya'nın yeni rakibi olarak konumlanıyor. Ok Diario'nun analizine göre, Türkiye, SAIC grubuna ait Çin markası MG'nin Avrupa'daki ilk tesisine ev sahipliği yapma konusunda İspanya ile rekabet ediyor.

Türkiye ve Çinli Otomobil Üreticileri

MG'nin Yatırım Planları: MG, Türkiye'de üretim yapma planları ile Türkiye'yi İspanya'nın güçlü bir rakibi olarak görüyor. MG, İspanya'da en çok satan markalardan biri haline gelmiş durumda.

Chery ve EV Motors Ortaklığı: Çinli üretici Chery, EV Motors ile olan ortaklığı aracılığıyla eski Nissan Barselona fabrikasında 2029 yılına kadar yılda 150.000 otomobil üretmeyi planlıyor.

Leapmotor ve Stellantis Ortaklığı: Leapmotor, Stellantis ile işbirliği yaparak Eylül ayından itibaren Avrupa pazarında modellerini satmaya başlayacak. Bu modellerin dokuz Avrupa ülkesinde piyasaya sürülmesi planlanıyor.

spain.jpeg

Türkiye'nin Elektrikli Araç Pazarındaki Büyümesi

Türkiye, otomotiv sektörü ve özellikle elektrikli araçlar açısından önemli bir pazar haline geliyor. Ülkedeki elektrikli araç satışları 2023 yılı sonu itibarıyla satışların yüzde 7,5'ini oluşturdu. Ulusal enerji piyasası düzenleyicisi, elektrikli araç sayısının 2025 yılına kadar 180.000 araç artarak 2032 yılında yüzde 30,4 pazar payına ulaşmasını bekliyor.

spain4.jpeg

Türkiye'nin Stratejik Hamleleri

Elektrikli Araç Üretimi: Türkiye, Avrupa'da büyük bir elektrikli araç üretim merkezi olmayı hedefliyor. Çinli markaların Macaristan'da inşaatı devam eden elektrikli araç fabrikalarının yanı sıra, Türkiye'de de yeni fabrikalar açılması planlanıyor.

Ek Vergi Uygulaması: Türkiye, kendi ulusal elektrikli araç üreticisi olan TOGG'u desteklemek amacıyla, Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 40 oranında ek vergi uygulamaya başladı.

spain3.jpeg

İspanyolların Tepkisi

İspanyol basını, Türkiye'nin bu hamlelerini yakından izliyor ve Türkiye'nin otomotiv sektöründe kendilerine rakip olabileceğini düşünüyor. Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa pazarına girmek için Türkiye'yi tercih etmeleri, İspanya'da şaşkınlık ve rekabet endişesi yaratıyor.

Sonuç olarak, Türkiye'nin Çinli otomobil üreticileriyle olan işbirliği ve elektrikli araç pazarındaki büyüme hedefleri, ülkeyi Avrupa'nın önemli bir otomotiv merkezi haline getirebilir ve İspanya ile rekabeti artırabilir.