Honda artık süper spor otomobil yerine tekerlekler üzerinde bu sıra dış aracı tasarlıyor
Sportif Honda/Acura NSX'ten çok farklı olan bu sıra dışı araç, şehir içi sıkışıklığı hafifletmeyi ve tüketicilerin daha hızlı ve daha sık teslimatlara yönelik artan talebini karşılamayı amaçlıyor.
Bu çabanın bir parçası olarak, eQuad bisiklet yollarında kullanılmak üzere tasarlandı ve farklı kullanıcılara uyacak şekilde çeşitli konfigürasyonlarda sunulacak.
EQUAD, ŞEHİR İÇİ KULLANIMA YÖNELİK TASARLANMIŞ ELEKTRİKLİ BİR TESLİMAT ARACI

Honda, eQuad'ın küçük ve büyük modellerinin yanı sıra küçük ve büyük kargo bölmeleri de sunarak aracın paket teslimatı, market alışverişi ve daha küçük teslimatlar da dahil olmak üzere geniş bir kullanım yelpazesine sahip olmasını sağlıyor.
Daha küçük modelin uzunluğu 3.400 mm, genişliği 1.000 mm ve yüksekliği 2.100 mm iken, daha büyük eQuad'ın boyutları 3.658/1.219/2.134 mm.
Yükleme iyileştirmeleri sayesinde kapasite 2.720 litreden 4.190 litreye çıkarken, yük kapasitesi ise daha küçük modelde 145 kg, daha büyük modelde ise 295 kg olarak belirlendi.
Tasarım açısından eQuad, kelimenin tam anlamıyla tekerlekli bir kutu. Kabin"de bisiklet koltuğu ve gidonlar, ayrıca dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence sistemi olarak hizmet veren büyük bir ekran bulunuyor.
Araçta sürücünün konforu için aydınlatmalar, aynalar, ultraviyole korumalı tente ve fan bulunuyor.

Honda, tüm teknik özelliklerini açıklamadı ancak eQuad'ın maksimum hızının 20 km/s olacağını doğruladı.
Daha küçük modelin ise yük durumuna bağlı olarak 37 kilometreye kadar otonomisi olacak.
Şirket, eQuad'ın elektriği depolamak için değiştirilebilir piller kullandığını söylüyor. Ayrıca rejeneratif frenleme ve otomatik park freni özelliğine sahip.
eQuad'ın, daha önce NSX'in üretildiği Ohio'daki Honda Performans üretim merkezinde üretileceği bildiriliyor.
Avrupa ve Kuzey Amerika'ya ilk teslimatların 2025 yılı sonunda yapılması planlanıyor. Seri üretime ise gelecek yıl geçilmesi bekleniyor.