Elektrikli otomobiller bir yeniliği daha kucaklıyor: Dünyayı değiştirebilecek proje

Elektrikli otomobiller bir yeniliği daha kucaklıyor: Dünyayı değiştirebilecek proje
Elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasının zorluğu biliniyor, ancak artık bir şeyler değişebilir. İşte ZF'nin menzil uzatıcı projesi.

2025, Avrupa'da elektrikli araçlar için olumlu bir başlangıç oldu ve talepte kayda değer bir artış yaşandı. Ancak analistler, bunun daha önce öngörülen büyüme ve emisyon azaltım marjlarını karşılamak için henüz çok kısa olduğuna inanıyor. Elektrikli araçların pazara hakim olmaktan hâlâ çok uzak olduğu düşünülüyor. Çin, sektörde devrim yaratabilecek projelerle ilerliyor ve şu anda dünyada sıfır emisyon odaklı bir iş kuran tek ülke konumunda.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİL, İŞTE DEVRİM

in-elektrikli.jpg

Bilindiği gibi, yüksek satın alma fiyatının yanı sıra, elektrikli otomobillerin yaygınlaşmasını sınırlayan bir sorun daha var. Sınırlı menzilleri , şarj istasyonlarından uzaktayken güçlerinin bitmesinden korkan tüketicilerin görüşlerini önemli ölçüde etkiliyor. Elektrikli araçlar (BEV) ortalama olarak, tek bir şarjla yaklaşık 400-500 km yol kat ediyor ve ardından jeneratöre bağlanıp şarj edilmeleri gerekiyor. Bu soruna bir çözüm, menzil uzatıcıyla donatılmış elektrikli araçlar olan REEV'ler (Reach Electric Vehicles) tarafından sunuluyor.

ZF'NİN HER ŞEYİ DEĞİŞTİREBİLECEK MENZİL UZATICISI HAKKINDA BİLMENİZ GEREKEN HER ŞEY

Sınırlı menzil sorununu çözmek için birçok marka, tekerlekleri hariç tutarak aküye güç veren bir içten yanmalı motor içeren ve araçların şarjlar arasında 1.000 km'den fazla yol kat etmesini sağlayan menzil genişleticilere odaklanıyor . Çin bu tür bir teknolojiye öncülük ettikten sonra, bazı Avrupalı üreticiler de aynı yolu izlemeye karar verdi.

MENZİL GENİŞLETİCİ NASIL ÇALIŞIR?

range-extender-30-04-2025-fuoristrada-it.jpg

Bunlar arasında, eRE ve eRE+ olmak üzere iki farklı çözüm sunan Alman şirketi ZF de yer alıyor . Otomotiv bileşenleri şirketi, böylece elektrikli araçlar dünyasında gerçek bir devrim yaratabilir. İlki, bir elektrik motorunu, özel bir yazılımı ve bir invertörü planet dişli sistemine bağlarken, eRE+ ayrıca bir debriyaj ve diferansiyel ekleyerek sistemin ikinci bir çekiş motoru ve jeneratör olarak kullanılmasını sağlıyor. Ono platformları, 400 ila 800 volt arasında değişen elektrik mimarilerine ve 70 ila 150 kWh arasında değişen güç çıkışlarına sahip araçlara entegre edilmek üzere tasarlanmıştır. REEV'ler ise bu alanda öncü bir rol oynamaya hazır.

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi