Dünyadaki tüm elektrikli otomobillerin yüzde 76'sının üretimi Çinliler tarafından gerçekleştiriliyor

Çinlilerin dünyanın lider üreticisi olduğu bir gerçek ancak hakimiyetleri o kadar büyük ki, geleneksel üreticilerin endişelenmek için büyük nedenleri olduğuna şüphe yok.
Elektrikli otomobillerin geleceği , şu anki haliyle, tamamen Çin'de olacak çünkü pille çalışan otomobillerin büyük çoğunluğu zaten bu ülkeden geliyor. Bu durum, Avrupa'daki satışların nispeten düşük olmasına ve küresel pazarın ikinci büyük pazarı olan ABD'de şu ana kadar tek bir araç bile satılmamış olmasına rağmen böyle.
ÇİNLİ MARKALAR DIŞ PAZARI DA KEŞFEDİYOR
Çinli markalar, yeni bölgelere agresif bir şekilde yayılmaları sayesinde küresel elektrikli araç ve plug-in hibrit (PHEV) pazarının yüzde 76'lık büyük bir payına sahip. Avrupa'da pazar payları ülkeden ülkeye değişmekle birlikte genellikle küçüktürancak dünya genelinde daha az gelişmiş pazarlarda özellikle güçlü ilerleme kaydetmişlerdir.
Avrupa'nın en büyük otomobil pazarı olan Almanya'da , geçen yıl satılan 578 bin elektrikli aracın yalnızca yüzde 4'ü Çinli üreticilere aitti.
Birleşik Krallık ve Fransa'da ise bu rakamlar biraz daha yüksek. Bu ülkelerde elektrikli araç satışları sırasıyla yüzde 7 ve yüzde 5 oranında gerçekleşti.
Hollanda, İsveç, Norveç ve Belçika'da ise Çin elektrikli araçlarının pazardaki payı sırasıyla yüzde 6, yüzde 5, yüzde 8 ve yüzde 3 olarak gerçekleşti.
En iyi performansı İspanya ve Avusturya'da gösteriyorlar; bu ülkelerde toplam elektrikli araç satışlarının sırasıyla yüzde 10 ve 11'ini oluşturuyorlar.
Ancak Avrupa dışında Çinli otomobil üreticilerinin çok daha önemli başarıları var. Brezilya'da 2024 yılında satılan tüm elektrikli ve plug-in hibrit araçların 82'si Çin'den geldi.
Aynı şekilde Tayland'da yüzde 77, Meksika'da ise yüzde 70 pazar payına sahipler. Endonezya'da yüzde 75, Malezya'da yüzde 52, Nepal'de yüzde 74 ve İsrail'de yüzde 64 paya sahipler. Avustralya ve Yeni Zelanda'da da oldukça popülerler ve satışların sırasıyla yüzde 26 ve yüzde 15'ini oluşturuyorlar.
Elbette elektrikli araçlarının büyük çoğunluğunu dünyanın en büyük otomobil satış pazarı olan kendi iç pazarlarında satıyorlar ancak bu veriler, diğer birçok pazarı da yavaş yavaş ve ciddi şekilde fethettiklerini gösteriyor.