Microsoft'ta yaşanan sorun nedeniyle başta Denizbank çoğu bankanın internet şubesine sabah saatlerinde girilemedi

Microsoft'ta yaşanan sorun nedeniyle başta Denizbank çoğu bankanın internet şubesine sabah saatlerinde girilemedi
Denizbank, Microsoft Crowdstrike yazılımının güncellenmesinden sonra birçok sitede yaşanan sorunlardan en çok etkilenenlerden biri oldu. Öğle saatlerinden sonra Denizbank'taki sorun çözülerek eski haline döndü

Gece saatlerinden itibaren Denizbank müşterileri, internet şubesine ve mobil uygulamaya giriş yapmakta zorluk yaşıyor. Bu durum, müşterileri Denizbank'ın online müşteri hizmetleri aracılığıyla bilgi almak için temsilciye bağlanmaya yönlendiriyor.

Bugün, 19 Temmuz 2024 tarihinde Denizbank'ın çöküp çökmediği ve internet bankacılığı hizmetlerinin neden erişilemediği konusu gündemde. Dünya çapında yaşanan Microsoft sorunu, özellikle Denizbank müşterilerini etkiledi. Mobil uygulama ve internet sitesine giriş yapamayan müşteriler, sorunun çözümü için bilgi arayışında.

Denizbank, Microsoft Crowdstrike yazılımının güncellenmesinden sonra yaşanan bu sorunla ilgili açıklama yaparak durumu müşterilerine aktardı.

DENİZBANK AÇIKLAMA YAPTI

İnternet sitesi ve mobil uygulama erişimini ardından Denizbank açıklama yaptı:

Değerli Müşterilerimiz,

Global çapta Microsoft ile entegre çalışan siber güvenlik ürünü CrowdStrike’ıkullanan tüm kurum ve kuruluşların etkilendiği, Bankamızın sistemlerinde de kesintiye neden olan sorun kademeli olarak giderilmektedir.

Söz konusu aksaklık, dünyada ve Türkiye’de ulusal ve uluslararası önemli kuruluşların (bankacılık, perakende, havayolları, e-ticaret gibi) kullandığı globalyazılımın son sürümünün hata vermesi sonucu meydana gelmiştir. Bankamız da, bilgi güvenliğine verdiği önem doğrultusunda, ilgili versiyonu kullanmaktadır.

Mevcut durumda, CrowdStrike sistem hatasını düzeltmiş; Bankamız sistemleri de kontrollü ve kademeli olarak devreye alınmaya başlanmıştır. Şubelerimiz ve diğer dijital kanallarımızdan en kısa sürede bankacılık hizmetlerine erişebilmeniz için çalışmalarımız devam etmektedir.

Söz konusu aksaklığın tüm kanallarımızda giderilmesiyle birlikte, gerek şubelerimiz gerek Genel Müdürlüğümüz son işlem gerçekleşene kadar açık kalacaktır.
Bankamızdan kaynaklanmayan bu aksaklıktan ötürü siz değerli müşterilerimizden özür diler; tekrarının gerçekleşmemesi için gerekli önlemlerin alındığını kamuoyuna saygıyla duyururuz.

Anlayışınız ve hassasiyetiniz için teşekkür ederiz.

denizbank.png