Çabaları sonuçsuz kaldı iflas bayrağını çekti: 5 bin çalışana ne olacak?

Northvolt'un operasyonlarını yeniden yapılandırmak için gerekli fonu sağlama çabaları sonuçsuz kaldı.
Şirket , geçen Kasım ayında, İsveç'in kuzeyindeki ana fabrikasında üretimi artırmada yaşanan sorunları çözmek için fon sağlama girişimi kapsamında ABD'de 11. Bölüm iflas koruması başvurusunda bulunmuştu.
Ancak çabaları sonuçsuz kaldı ve şirketin ve varlıklarının satışı artık İsveçli bir yönetici tarafından denetlenecek. 5 binden fazla çalışanı bulunan gruptan yapılan açıklamada, "Şirket, faaliyetlerini mevcut haliyle sürdürebilmek için gerekli finansal koşulları sağlayamadı" denildi.
Bu , İsveç iş dünyasının tarihindeki en büyük iflaslardan biri ve aynı zamanda on yıldan uzun süre önce Saab'ın çöküşünden bu yana en önemlisi .
Avrupa otomotiv endüstrisi, Northvolt'un Batılı otomobil üreticilerinin CATL gibi Çinli rakiplerine olan bağımlılığını azaltacağını umuyordu
İsveçli şirket , 2016'daki kuruluşundan bu yana öz sermaye, borç ve kamu finansmanı olarak 10 milyar dolardan fazla kaynak elde ederken , en büyük hissedarları sırasıyla %21 ve %19 hisseyle Volkswagen ve Goldman Sachs oldu.
Daha önce açıklanan belgelere göre, bu yılın ocak ayı sonu itibarıyla borcu 8 milyar doları aşmıştı .
Açıklamada, "Pil sektöründeki birçok şirket gibi Northvolt da son aylarda artan sermaye maliyetleri, jeopolitik istikrarsızlık, sonrasında yaşanan tedarik zinciri kesintileri ve piyasa talebindeki değişiklikler gibi mali durumunu aşındıran bir dizi kötüleşen zorlukla karşı karşıya kaldı" denildi.
Northvolt ile tedarik sözleşmesi imzalayan Porsche , pil üreticisinin iflasa doğru gittiğinin anlaşılmasının ardından alternatifler aramaya başladığını duyurdu . Porsche ve Volkswagen CEO'su Oliver Blume, "Avrupa'da yetenekli pil tedarikçilerine ihtiyacımız olduğuna inanıyorum" dedi.