BYD'den Tesla'ya net mesaj: Rakiplerini elemeye hazır

BYD'den Tesla'ya net mesaj: Rakiplerini elemeye hazır
Çinli dev, 2024 yılında giderek daha kapsamlı bir ürün yelpazesiyle büyük bir büyüme kaydetti. Pazardaki rakiplerine etkili bir mesaj yolladı:

BYD 2024'ü rekor sonuçlarla kapattı. Binek araç satışları 4,25 milyona ulaşarak 4 milyonluk hedefin üzerine çıktı, bunun 1,76 milyonu tamamen elektrikliydi. Çinli marka, ürün gamını farklılaştırmayı tercih ederek hibrit otomobillere de ağırlık verdi. Şirket, bir önceki yıla göre yüzde 41 büyüme kaydederek (Phev +73%) Tesla ve diğer büyük şirketleri zor durumda bıraktı. Sadece elektrikli araçlara odaklanmaya devam eden Kaliforniyalı şirket, sert bir düşüş yaşıyor.

BYD RAKİPLERİNİ YIKMAYA HAZIR

BYD, 2025 yılına kadar Elon Musk’ın markası da dahil olmak üzere tüm rakiplerini ezip geçecek. Austin merkezli şirketin piyasa değeri, Trump'ın seçilmesinden bu yana 733 milyar dolardan fazla arttı.

byd-21-02-2025-fuoristrada-it.jpg

İkincisi, Beyaz Saray'daki yeni başkan yeşil ilkelerine aykırı davranarak Tesla EV'lerinin satışına yatırım yapmamış gibi görünüyor. Esas itibarıyla BYD, iç pazarda serbest hareket edebilmesinin yanı sıra, uluslararası alanda da referans noktası haline geliyor.

Ya Avrupa? Aşırı Amerikan korumacı gücü ile yeni Çin markalarının istilası arasında sıkışmış durumda, tarihi markalarıyla kendini savunmaya çalışıyor. Sorun şu ki, Eski Kıta'da üretilen yeni nesil arabalar aşırı pahalı ve orta sınıfın ulaşamayacağı düzeyde. Bu fütüristik manzarada, Çinli üreticiler sonsuz hammadde kaynakları sayesinde, doğru fiyata en iyi teknolojileri garanti edebilme avantajına sahip olacaklar.

BYD'NİN GARANTİSİ

novita-byd-21-02-2025-fuoristrada-it.jpg

Çin devinin CEO'su Wang Chuanfu, Çin ulusal televizyonuna verdiği röportajda, Çinli elektrikli araçların doğrudan rakiplerinden "yaklaşık üç ila beş yıl önde" olduğunu duyurdu. Devlet Başkanı Şi Cinping ve Çin teknoloji sektörünün diğer liderleri, korumacı politikaların Çin işletmelerinin çarklarına çomak sokmamasını sağladılar .

BYD RAKİPLERİNİ YIKMAYA HAZIR

Çin, Avrupa'nın o dönemde uyguladığı gümrük vergilerine (şu anda %35'e çıkmış durumda ve %10'luk temel oran eklenmiş durumda) ve ABD'nin uyguladığı %25'lik gümrük vergilerine rağmen Japonya'yı geride bırakarak dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı oldu. ABD Başkanı bunları %100'e getirmeyi amaçlıyor. Çin, devlet sübvansiyonları alıyor , geniş tedarik zincirlerine sahip ve sürekli genişleyen bir iç yeşil pazara sahip.

Kaynak:Halk TV Haber Merkezi