Bu ödemeyi sakın yapmayın! Yetkililer uyardı: Bakanlık geriye dönük hepsini alacak

Bu ödemeyi sakın yapmayın! Yetkililer uyardı: Bakanlık geriye dönük hepsini alacak
Restoranlarda son zamanlarda ortaya çıkan 'servis ücreti' uygulaması tüketicileri tepkisini çekiyor. Tüketici Federasyonu yetkilileri, bu ücretin yasal olmadığını ve tüketicilerin ödemek zorunda olmadığını vurguluyor. Restoran sahiplerinden bazıları da bu uygulamanın etik olmadığını ve müşterileri zor durumda bıraktığını belirtiyor.

Restoran ve kafelerdeki yüksek fiyatlandırmaların yanı sıra son zamanlarda ortaya çıkan 'servis ücreti' adı altındaki ek ücretler, tüketiciler arasında büyük tepkilere neden olmaktadır. Tüketici Federasyonu Hukuk Komisyonu (TUKONFED) Başkan Yardımcısı Mücahit Saraçlı, konuyla ilgili olarak önemli açıklamalarda bulundu ve bu ücretlerin yasal olmadığını vurguladı.

kuver-nedir-shutter-3.jpg

Saraçlı, adisyonlarda yer alan yüzde 15, yüzde 20 gibi farklı oranlardaki servis ücretlerinin meşru olmadığını belirterek, "İşletmelerin bu şekilde ek bir ücret talep etmeleri yasaya aykırıdır. Maliye Bakanlığı tarafından da geriye dönük olarak denetlendiklerini bilmeliler. Servis ücreti adı altında yapılan ekstra talepler, tüketicilerin ödeme yapma zorunluluğu olmayan yasa dışı taleplerdir" dedi.

whatsapp-image-2024-06-22-at-17-03-39.jpeg

Saraçlı, sözlerine devam ederek, "Bu tür uygulamalara karşı tüketicilerin dikkatli olmaları ve yasa dışı taleplere boyun eğmemeleri gerekiyor. Yasal olmayan servis ücreti gibi adlandırılan bu ekstradan kaçınılması, tüketicinin haklarını koruması açısından son derece önemlidir" ifadelerini kullandı.

“MÜŞTERİ NE YEDİYSE PARASINI ALIYORSUN”

Restoran sahibi Murat Sakin, müşterilerden servis ücreti alınmasının yanlış olduğunu belirterek, "Vatandaşların zaten zor durumda olduğunu, dışarıda yemek yemeye zorlandıklarını" dile getirdi. Kendi işletmesinde böyle bir uygulamanın olmadığını vurgulayan Sakin, büyük restoranlar tarafından yapılan uygulamaları eleştirdi ve müşterinin yediği yemeğin parasını zaten aldıklarını ifade etti.

ekran-goruntusu-2024-06-22-101056.png

Sakin, "Ürün fiyatına 3.50 lira ekleyebilirim ama servis ücreti adı altında ayrıca bir ücret talep etmem yanlış olur. Müşterinin zor durumda olduğu bir dönemde, bir lahmacun için örneğin 110 lira alıyorsam, üzerine servis ücreti eklersem 130 lira yapar. Ben 115 liraya satarım ama müşteriyi zor durumda bırakmam" şeklinde konuştu.

Restoranda yemek yiyen Mahmut Ayaz ise servis ücreti adı altında ek ücret talep edilmesinin doğru olmadığını belirterek, böyle bir uygulamayla karşılaşmamış olmasını önemsedi. Ayaz, "Yemeği evime getiriyorlar da masaya getiriyorlar gibi bir hizmet almadığım için böyle bir ücretin anlamsız olduğunu düşünüyorum. Bu uygulama insanlarla alay etmekten başka bir şey değil" dedi.

Başka bir müşteri olan Nurhan Güler ise böyle bir uygulamayla karşılaşmamış olmasına rağmen, kesinlikle tepkisini göstereceğini belirtti. Güler, "Servis ücretini ne için istiyorlar bilmiyorum ama böyle bir talebi kabul etmem. Restoranlarda her şey zaten çok pahalı, bu tür ek ücretler müşteriyi daha da zor durumda bırakır" şeklinde düşüncesini dile getirdi.